• Anonym (Okej då)

    Nöja sig?

    Har passerat 30 för ett par år sedan och drömmer om att bilda familj men har inte hittat rätt man att göra det med. Först ett över tio år långt förhållande där vi gick isär för att jag ville ha hus och barn, han ville satsa på karriären och resa. Därefter har jag träffat ett gäng män. Någon som visade sig ha problem med alkohol, en annan som var så obildad att jag inte kunde ha normala konversationer med honom (men han var väldigt godhjärtad) och senast en man som var väldigt seriös när vi började dejta men som tappade känslorna någonstans halvvägs och hade mig som bekvämlighetsligg några månader istället. Så nu har jag då träffat en ny man, vi har dejtat lite. Han är mycket äldre, inte speciellt attraktiv men intelligent och charmig. Vi klickar, även om han nog inte hade varit mitt förstahandsval... Han vill väldigt gärna ha barn och ser nog mig som en slags "sista minuten"-chans och skulle nog vara beredd att börja försöka imorgon om jag föreslog det. Nu har jag mer förnuft än så och skyndar ändå långsamt... Frågan jag ställer mig är om det är rimligt, rätt och vettigt att nöja sig med den här mannen? Kan man bli lyckliga även om man inte är himlastormande kär, knäsvag och kåta på varandra? Finns det någon som gjort det? Hur har det gått? 
  • Svar på tråden Nöja sig?
  • Anonym (…)

    Om ni bildar familj,
    och förhållandet inte skulle hålla, hur skulle erat samarbete kring barnen vara? Om du upplever att ni skulle funka bra även som separerade, kanske du vågar satsa?

    Är du kär i han? Även om han inte är perfekt? För att nöija sig för att han kanske inte är snyggaste osv, är realism. Men om du inte är attraherad, eller känner starkt för honom, då är det nog fel? 
    Vad betyder dejtat lite? Om ni träffats i en kort period, kanske det inte är aktuellt att tänka
    på detta. Men om ni träffats ett halvår eller nåt, då vet du säkert
    mera om hur allt skulle kunna gå.
    Även om man såklart i de bästa av lägen borde leva länge ihop innan barn osv. Men det är inte alltid realistiskt,
    om man börjar vara
    äldre o vill ha barn.

  • Räkan77

    Om jag skulle bilda familj med en man som är mycket äldre än mig så skulle det vara för att han var mannen i mitt liv. 

    Tycker du ska avsluta relationen omgående och om du vill hitta en good enough man så sök någon i din ålder +- 10 år. 

Svar på tråden Nöja sig?