• Anonym (oroliga)

    Svaga eller uteblivna orgasmer

    Fick mitt första barn i augusti och har sedan dess haft mycket mindre intensiva orgasmer och typ ?mutade? orgasmer ibland? 

    Trodde först det berodde på att jag åt antidepressiva men slutade med dessa för två månader sen och problemet kvarstod. 

    Har läst att vissa här haft samma problem så undrar vad som kan hjälpa? 


    Har lust och är kåt men det är mindre känsel både i klitoris och bröstvårtor. Väldigt irriterande 😥

  • Svar på tråden Svaga eller uteblivna orgasmer
  • Fjäril kär

    Effekten av antidepressiva kan sitta i mycket länge efteråt när man slutat. Så ur den synvinkeln kan det vara bra att ha tålamod.  Sen är det ju en poäng att fundera över hur du mår? Att fortfarande dras med nån form av depression eller psykisk ohälsa påverkar givetvis både lusten och orgasmen även om du slutat med medicinen. 

    Hur mår du i övrigt?  Får du sova? Äter du ordentligt?  Sånt påverkar också förmågan till lust och orgasm. 

    Till sist. Hur är det med knipövningar? Viktigt att göra dom som man ska så musklerna kommer ikapp och får jobba. Slappa muskler i underlivet ger svaga orgasmer.

    Och så.. hur kåt är du? Är du verkligen sugen på sex eller ställer du upp fast du är trött och sliten? Vet du vad du tänder på och gör dig upphetsad? Får du kämpa för att komma?  Här finns mycket att tänka på och att göra... 

  • Anonym (oroliga)

    Ja, har också läst att effekten av antidepressiva kan hålla i sig. Var inne på det först men jag är ju som sagt sugen, känner mig kåt men själva orgasmen blir sånt antiklimax :/ så här var det inte ens när jag åt medicinen! Kommer ganska lätt, men svag orgasm..

    Därför började jag funderade på om det var pga förlossningen snarare. Läste om liknande symptom här på FL. 

    Jag är väldigt aktiv sexuellt. Alltid onanerat dagligen i princip.

    I övrigt mår jag ok, är förstås kämpigt med en bebis men jag har mått sämre i mina dagar utan att det påverkat orgasmer på detta sätt. Sova hela nätter är inte så vanligt just nu.. 

    Kör knipövningar,


    Fjäril kär skrev 2024-02-29 14:46:54 följande:

    Effekten av antidepressiva kan sitta i mycket länge efteråt när man slutat. Så ur den synvinkeln kan det vara bra att ha tålamod.  Sen är det ju en poäng att fundera över hur du mår? Att fortfarande dras med nån form av depression eller psykisk ohälsa påverkar givetvis både lusten och orgasmen även om du slutat med medicinen. 

    Hur mår du i övrigt?  Får du sova? Äter du ordentligt?  Sånt påverkar också förmågan till lust och orgasm. 

    Till sist. Hur är det med knipövningar? Viktigt att göra dom som man ska så musklerna kommer ikapp och får jobba. Slappa muskler i underlivet ger svaga orgasmer.

    Och så.. hur kåt är du? Är du verkligen sugen på sex eller ställer du upp fast du är trött och sliten? Vet du vad du tänder på och gör dig upphetsad? Får du kämpa för att komma?  Här finns mycket att tänka på och att göra... 


Svar på tråden Svaga eller uteblivna orgasmer