• Abbe123

    Hjälpa, vad ska jag göra?! Valt fel jobb?!

    Jag har fått erbjudande om två jobb, tackat ja till det ena och nej till det andra efter mycket ångest. Men nu säger magkänslan att jag valt fel.

    Nedan följer information om de två arbetena:

    Alt 1. 
    - I min hemkommun. -Tillsvidareanställning direkt. 
    -Typ cykelavstånd el. 5 min pendling. 
    -100% jobb i sommar utan möjlighet till ?semester?. Dock möjlighet till det under tidig höst. 
    - Jobb var 5:e helg och någon kväll sporadiskt. 
    -Fast schema som rullar på 16 veckor.
    -Dock en pooltjänst där jag kommer bli placerad lite där behov finns, vilket kan innebära att jag även placeras på en avdelning där jag inte vill vara
    - Två veckor bredvidgång sen ?lös det? typ 
    Alt 2.
    - I grannkommun. -Tillsvidareanställning direkt.
    - Pendling 15-30 min per dag enkel väg.
    - 100% jobb i sommar men med möjlighet till semester under sommaren.
    - Jobb var 5:e - 8:e helg och sporadiskt någon kväll (dock ej de första 6 månaderna)
    - Önskeshcema 6 veckor i stöten
    - Bredvidgång hela sommaren på samma avdelning som jag haft min arbetsträning på. Alltså välbekant ställe med välbekanta kollegor. Täcker upp för en när den andra har semester och vice versa, så blir aldrig ensam på bygget.
    - Till hösten blir jag placerad på annan avdelning (vet ej än var) men är garanterad samma typ av avdelning som den jag arbetar på i sommar.

    Samma lön på båda ställena. Ett barn i förskoleålder. Vilket ska jag välja?

    Jag känner så starkt för avdelning där jag nu arbetstränar och ÄLSKAR varje minut där och kollegorna men pendlingen blir mindre om jag arbetar i min hemkommun.
  • Svar på tråden Hjälpa, vad ska jag göra?! Valt fel jobb?!
  • Abbe123

    Tillägg: I alternativ två så kommer jag bli placerad på en avdelning i samma kommun men ej exakt vilken, blir aldrig längre pendling är 30 min.

  • Tow2Mater

    15-30 min per dag enkel väg är ju kort restid. Så hugget som stucket. Välj det du tror du kommer trivas bäst med.

  • Liniss

    Ta det som du tror att du kommer trivas bäst med. Om det visar sig att du inte trivs eller att du hellre vill jobba någon annanstans så får du byta då. 

  • Lodjursungen

    Det är ju väldigt viktigt att man trivs och de gör du på alt 2
    i det ande alternativet så får du ju hoppa runt o kommer aldrig känna dig liksom hemma

  • fribygg

    Välj alt 2, jobba där nått halvår/ år sen söker du jobb i hemkommunen och förhandlar upp lönen.

Svar på tråden Hjälpa, vad ska jag göra?! Valt fel jobb?!