• AlbertSchweinstein

Rekordlåga siffror för barnafödande i hela Sverige

Är Sverige på väg mot samma öde som Japan?

www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/rekordlaga-siffror-for-barnafodande-mamman-lina-mer-accepterat-nu-att-valja-bort-barn

Dvs att folk alltmer blir egotrippade individualister som bara bryr sig om pengar och självförverkligande. Barnet kommer först när självförverkligandet är fulländat, och då kan det vara för sent för många.

FRÅGA: varför vill du inte skaffa barn?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rekordlåga siffror för barnafödande i hela Sverige
  • Anonym (Nej)

Jag är frivilligt barnlös men kan inte svara, då inget av alternativen stämmer. 

• AlbertSchweinstein
    Anonym (Nej) skrev 2024-02-24 10:56:57 följande:

Jag är frivilligt barnlös men kan inte svara, då inget av alternativen stämmer. 

Vad saknar du?
  • Anonym (L)

Det finns massor med alternativ som saknas.
    Oro över framtiden, oro över att inte kunna ge barn en trygg tillvaro mm. 

• Anonym (saknar riktiga män)

För att folk som du ska ha något att vara otrevligt raljerande över.

• AlbertSchweinstein
    Anonym (saknar riktiga män) skrev 2024-02-24 11:05:02 följande:

För att folk som du ska ha något att vara otrevligt raljerande över.

Förstår egoister vad ett drastiskt minskande antal barn leder till, eller har de inte tänkt så långt?
  • Anonym (Mia)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-02-24 11:06:13 följande:
    Förstår egoister vad ett drastiskt minskande antal barn leder till, eller har de inte tänkt så långt?
    Hur många barn har du själv?
  • AlbertSchweinstein
    Anonym (Mia) skrev 2024-02-24 11:21:09 följande:
    Hur många barn har du själv?
    Inga, eftersom kvinnor bara går efter topp 10 % av alla män. Undantag är kvinnor som väljer en medelmåtta för att de tror att medelmåttan är mindre otrogen än högstatusmannen och därmed bättre för familjeliv, men sådana förhållanden vill man ju inte ha.
  • Anonym (förälder)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-02-24 11:24:17 följande:
    Inga, eftersom kvinnor bara går efter topp 10 % av alla män. Undantag är kvinnor som väljer en medelmåtta för att de tror att medelmåttan är mindre otrogen än högstatusmannen och därmed bättre för familjeliv, men sådana förhållanden vill man ju inte ha.
    Menar du att bara 10 % av alla män blir föräldrar?
    Så det är bara kvinnors "fel" att det föds för få barn?

Konstigt anser jag då de flesta män runt mig, vänner, familj, släkt, jobb mm
    så är de flesta män i förhållande eller har varit. 
    De allra flesta män har också barn även dom är separerade.
    Nu är jag i den ålder då man har ofta har skolbarn, yngre män har givetvis
    inte hunnit skaffa barn ännu.
    Några lever som singlar men få har aldrig haft ett förhållande så glöm det där med att bara 10 % av männen bli valda.
    Det är bara att läsa statiskt, det är inte bara 10 % av männen som blir fäder och 
    att skaffa barn är ett beslut oftast men inte alltid av bägge föräldrar.
    Och om jag ska se runt oss så är det just ett tredje barn som många diskuterar,
    om man har råd och kan ge sina barn tid den man vill och ärligt talat är det oftare kvinnan som vill ha ett tredje än mannen men alla jag känner diskuterar tillsammans vad man ska göra.
  • Anonym (saknar riktiga män)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-02-24 11:24:17 följande:
    Inga problem när pojkarna snabbt visar varför man väljer bort dessa och även trådarna som de startar.
  • Tukt

Du gör en omröstning, men redan svarat på frågan?
    Vet du rent säkert att det beror på egotripper som gör att folk undviker att skaffa barn?

Svar på tråden Rekordlåga siffror för barnafödande i hela Sverige