• Casull

    Dejta förälder till grabbens bästa kompis

    Hur ställer ni er till detta? Ska man tygla sig själv och inte gå efter en förälder till ens barns bästisar? Vad har ni för erfarenheter? :)

    Jag tänker såhär;

    Egentligen finns det ju inga rätt eller fel. Men visst finns det saker som kan bli problematiskt, om man skulle välja att närma sig en förälder i annat syfte än att barnen ska kunna hänga. Personen i fråga gör mig så glad när vi ses, och har svårt att sluta tänka på hen efteråt. Vi snackar lite över snap, men det är ju liksom kompis-stil.

    Tankar?  :)

  • Svar på tråden Dejta förälder till grabbens bästa kompis
  • Tecum

    Enligt FL är folk otrogna till höger och vänster, mer regel än undantag. Och att vara vän med någon av motsatt kön går inte för sig. Men när det gäller en kompis ex eller barnens kompis förälder är man superförsiktig och överkänslig trots att bägge är singlar! Jag förstår det inte.

    Så bara kör på om det känns rätt!

  • Cathariiina
    Tecum skrev 2024-02-23 20:25:30 följande:

    Enligt FL är folk otrogna till höger och vänster, mer regel än undantag. Och att vara vän med någon av motsatt kön går inte för sig. Men när det gäller en kompis ex eller barnens kompis förälder är man superförsiktig och överkänslig trots att bägge är singlar! Jag förstår det inte.

    Så bara kör på om det känns rätt!


    Kompis ex förstår dock jag. Det finns ju vanligen en ANLEDNING till att någon blir ett ex. Och under den perioden pratar man av sig med sin bästa väninna. Då blir det ju jättemärkligt om HON tar över exet! Nästan som ett svek. Jag skulle nog ha svårt att ha kvar en sådan väninna. Men har man sedan barn med exet också, så går det inte att undvika. Jag tycker att man ska försöka undvika sådana pinsamma situationer. 

    Barns kompis förälder tycker jag går för sig, men man måste vara mycket lyhörd. Det är synd om den andra personen känner att han eller hon måste markera sitt ointresse så starkt, att han/hon inte låter sitt barn leka med ens barn mera. 
  • Tecum
    Cathariiina skrev 2024-02-23 20:29:20 följande:
    Kompis ex förstår dock jag. Det finns ju vanligen en ANLEDNING till att någon blir ett ex. Och under den perioden pratar man av sig med sin bästa väninna. Då blir det ju jättemärkligt om HON tar över exet! Nästan som ett svek. Jag skulle nog ha svårt att ha kvar en sådan väninna. Men har man sedan barn med exet också, så går det inte att undvika. Jag tycker att man ska försöka undvika sådana pinsamma situationer. 

    Barns kompis förälder tycker jag går för sig, men man måste vara mycket lyhörd. Det är synd om den andra personen känner att han eller hon måste markera sitt ointresse så starkt, att han/hon inte låter sitt barn leka med ens barn mera. 
    Jag förstår hur du tänker och respekterar det. Och visst kan det bli knepigt och känsligt. Men se det från andra sidan. Någon hittar sin stora kärlek, kanske efter att ha varit ensam under lång tid. Man blir inte yngre, åren går snabbt. Ett ex är ett ex av någon anledning och iom att man inte längre är tillsammans har man frånsagt sig rätten att påverka dennes kärleksliv. Om man är en riktig vän borde man unna vänner att möta och få leva med sin kärlek. Även om exet träffar en helt okänd finns risken att hen berättar detaljer om sin tidigare relation.

    Tror det är skillnad på kvinnor och män i denna situation. Män har inte så lätt att träffa någon ny, man måste vara rädd om de få tillfällen som dyker upp och inte kasta bort det. Kvinnor tror sig ha ett större urval och har lättare att avstå.
Svar på tråden Dejta förälder till grabbens bästa kompis