• åkerbäret

    Prisvärda och stabila flyttlådor

    Någon som har bra tips på stabila och prisvärda flyttlådor. Har läst lite olika tester men alla test verkar ha några år på nacken och flera företag har ju uppdaterat sina flyttlådor.
    Hur är det med Rustas, Ikeas eller Biltemas lådor?

    Vi kommer inte anlita flyttfirma, vi kommer packa och flytta allt själv.
    Vid förra flytten hade vi banankartonger och stora kartonger vi hade sparat när vi nätshoppat. Vill ha något som är bättre och med bättre handtag.

  • Svar på tråden Prisvärda och stabila flyttlådor
  • OlgaElvira

    Föreslår att ni kollar på Blocket, där säljs flyttkartonger till bra pris. Man vill ju bli av med dem efter flytten. Dåliga kartonger går snabbt sönder, de som säljs är därför av hyfsad  kvalite. Vi tyckte att Julas kartonger var bra. De flesta köpte vi på Blocket. man kan också få tag på Marketplace, både säljes och bortskänkes.

  • Sayuri

    Vi har alltid använt IKEA's flyttlådor. De är både billiga och väldigt stabila. Dessutom är de lagom stora för att svälja en hel del utan att de blir för tunga, i alla fall om man inte kommer på den briljanta idén att packa dem fulla med böcker. Skäms

    Banankartonger är helt värdelösa, de är både smutsiga, kan innehålla äckliga insekter och har en tendens att gå sönder när man minst anar det.

  • Kodiany

    Jag hade en del jag fått, av olika märken, och märkte ingen större skillnad på dem. Sedan köpte jag ett gäng på Biltema, och de funkade också bra. Det bästa köpet var Biltemas extra små lådor - perfekta för böcker, husgeråd, krukor, ljus, saker från badrummet, osv. 

Svar på tråden Prisvärda och stabila flyttlådor