• Rutanregin256

    När ändrades era barns ögonfärg?

    Hej! min dotter är åtta månader om en vecka och är väldigt blåögd. jag har mörkbruna ögon och hennes pappa grön-bruna. Vad tror ni är oddsen att ögonen ändras? Dom är liksom mörkblåa med olika nyanser i. Obs jag lägger ingen värdering i det utan tycker alla ögonfärger är väldigt fina! Vore kul med blåa ögon då få i familjen/släkten på bådas sidor har det:)

  • Svar på tråden När ändrades era barns ögonfärg?
  • Mrs Green

    Min dotter var 4 år innan hon hade fått den bruna färg hon var nu. Innan var de gröna, och när hon föddes var de blå. 

  • cosinus

    Äldsta vad väl 1,5 och yngsta kanske 15 månader.

    Innan hade de typ åskmolnsblå ögon. Alltså de var väldigt mörka men trots allt blå. 

    killarna som förblev blåögda har haft samma färg hela tiden. Mycket ljusare och det kändes liksom direkt att den där inte skulle ändras.

    Jag är grönbrun. Mannen blå. Båda dörrrarna är snäppet mer brunögda än jag. 

  • JodiBabe

    Mitt barn föddes med riktigt ljusblå ögon. Och har haft det länge, men nu när barnet är 4 år så börjar det bli en lite grön ton.

    Jag har ljusbruna ögon pappan blå.

  • Sayuri

    Vår första dotter föddes med ljust blågrå ögon, som långsamt växlade till en mörkare grönblå färg med bruna fläckar inom ett halvår. Andra dottern hade bruna redan vid födseln och har haft det hela tiden.

    Jag själv är halvjapanska fast med blå ögon, min man är typisk skandinavisk fast med hasselbruna ögon, så ögonfärgen hos barnen är nog lite av en underlig genetisk smältdegel.

Svar på tråden När ändrades era barns ögonfärg?