• USA111

    Hur kommer det sig att ingen på ens praktik

    Att ingen på ens praktik snackar med e som man har inom lss i en secondhandbutik!
  • Svar på tråden Hur kommer det sig att ingen på ens praktik
  • Elizza11
    USA111 skrev 2024-02-21 20:08:45 följande:

    Nej det är inte ISS LSS


    Ja ok 😂 Det är ju lite skillnad..

    Tyvärr vet jag inte varför dom inte skulle ge stöd bara för att du fått jobb eller en praktikplats på en secondhand butik..

    Men kan du inte ringa/prata med någon som är ansvarig för att du fick praktikplatsen där?

    Arbetsgivaren, AF; FK eller liknande..
  • USA111
    Elizza11 skrev 2024-02-21 20:44:49 följande:
    Ja ok 😂 Det är ju lite skillnad..

    Tyvärr vet jag inte varför dom inte skulle ge stöd bara för att du fått jobb eller en praktikplats på en secondhand butik..

    Men kan du inte ringa/prata med någon som är ansvarig för att du fick praktikplatsen där?

    Arbetsgivaren, AF; FK eller liknande..
    Sagt till henne som fixat jag vill sluta där men hon säger jag får välja nån annan dv plats. aldrig. jag hatar dv. De lyssnar ej på stället och bara äldre där pensionärer.
  • USA111
    Elizza11 skrev 2024-02-21 20:44:49 följande:
    Ja ok 😂 Det är ju lite skillnad..

    Tyvärr vet jag inte varför dom inte skulle ge stöd bara för att du fått jobb eller en praktikplats på en secondhand butik..

    Men kan du inte ringa/prata med någon som är ansvarig för att du fick praktikplatsen där?

    Arbetsgivaren, AF; FK eller liknande..
    Vadå ge stöd jag säger de snackar ej med en
  • USA111

    En kille där slutade efter att en på messenger frågat mig om jag dejtade nån och jag sa han så man kan tro denna person sett det sen gick han e till jobbet ändå

  • 567890

    Hur länge har du varit på praktiken?

    Vad ska dina arbetsuppgifter vara? Har du kommit i tid och gjort det du ska göra?

    Hur gamla är de andra som jobbar där? Är de anställda eller bara volontärer?

  • Sanna43
    USA111 skrev 2024-02-21 20:58:14 följande:
    Vadå ge stöd jag säger de snackar ej med en

    Själv blev jag utkastad från min praktikplats pga jag hade problem med ångest. Ja, det är ju därför jag var där, för att öva och träffa människor. 


     

  • Elizza11
    USA111 skrev 2024-02-21 20:58:14 följande:
    Vadå ge stöd jag säger de snackar ej med en
    Ja men LSS som du efterfrågade betyder ju lag om stöd och service för personer med funktionsnedsättning!?

    Om du menar något annat än att någon ska prata med dig för att ge sitt stöd så behöver du ju inte blanda in Lss..
  • Sanna43
    Elizza11 skrev 2024-02-21 22:27:36 följande:
    Ja men LSS som du efterfrågade betyder ju lag om stöd och service för personer med funktionsnedsättning!?

    Om du menar något annat än att någon ska prata med dig för att ge sitt stöd så behöver du ju inte blanda in Lss..
    Lagen och verkligheten är väldigt olika. De flesta med så kallad daglig verksamhet blir utnyttjade som gratis arbetskraft och dåligt behandlade. 
Svar på tråden Hur kommer det sig att ingen på ens praktik