• Theaass99

    Syskonnamn till Evelina

    väntar en flicka och funderar på namn. Gillar dessa namn: Mira, Elina, Melina, Elvira 
    blir det för likt Evelina om jag döper henne till Elina? 


    vilka namn tycker ni skulle passa?

  • Svar på tråden Syskonnamn till Evelina
  • vallakra

    Evelina och Elina tycker jag blir för lika. Däremot tycker jag att Evelina och Elvira låter väldigt bra tillsammans.

  • Anonym (V)

    Mira är fint! Inget fel på de andra namnen heller, men i kombination med Evelina känns det som lite för mycket av samma sak.

  • trollhona
    Theaass99 skrev 2024-02-20 20:08:04 följande:
    Syskonnamn till Evelina

    väntar en flicka och funderar på namn. Gillar dessa namn: Mira, Elina, Melina, Elvira 
    blir det för likt Evelina om jag döper henne till Elina? 


    vilka namn tycker ni skulle passa?


    Evelina och Elina är för likt, det blir lite som om Evelina tappat bokstäver tyvärr.
    Elvira låter bra, även Mira är ok.

    Liknande namn i samma stil, Eira, Evelynn, Elise, Elodie, Eleonora, Maliah, Maya, Aya, Alva
  • Anonym (Hm)

    Evelina och Elvira passar fint. Elina blir lite för lika

  • Cathariiina

    Både Elvira och Elina är absolut för likt, och egentligen Melina också. De kommer att blandas ihop hela tiden. 

    Mira är ett smeknamn, inte ett riktigt namn. 

    Jag tycker att du bör satsa på ett namn som också har längd, men inte slutar på -ina eller -ine. Namnet får inte låta könsambivalent, utländskt eller trashigt, eftersom Evelina är väldigt flickigt och nordiskt - men inte heller för mycket överklass. 

    Spontant tänker jag på Isabelle, Margareta, Susanna, Julia (OK inte så långt men i alla fall tre stavelser), Johanna, Hannelore, Sissela och Amanda. 

  • Blåbil

    Min dotter heter Alina, det är ju typ samma som Elina, men inte riktigt lika likt Evelina. Men jag hade nog valt ett namn som inte slutar på lina. Ida, Klara, Julia? Det är namn jag hade på min lista. 

  • Anonym (Jossan)

    Gillade förslaget om Marina ovan. Lite bortglömt men fint namn. Tycker att det passar ihop med Evelina. Många av de du nämner tycker jag blir för lika.

    Andra bra matchningar i mitt tycke:

    - Linnea 
    - Vendela
    - Nathalie
    - Ilona
    - Amina

  • Blue Waffle

    Elvira utav de förslagen.
    De andra var för lika eller för mycket smeknamn, blir piff & puff för syskonen

    Anamira eller Mirabelle istället för Mira
    Elin istället för Elina
    Marina istället för Melina är bättre alternativ.

  • Anonym (Sofi)

    Lovisa, Linnéa, Amanda eller Isabelle är mina förslag. Jag tycker namnen i trådstarten var för lika förutom Mira. 

Svar på tråden Syskonnamn till Evelina