• Anonym (Ägget)

    Gravid eller vad?

    Hej!
    Jag fick mens som jag skulle för 10 dagar sedan, fast den var mindre och kortare än den brukar, och jag var sjukt torr där nere, vilket var märkligt. Har tagit flera graviditetstest som visar negativt och har inte än några ägglossningsflytningar, vilket jag borde ha nu. (Har korta cykler och kort lutealfas)


    Kan man vara gravid trots negativa test? Känns väl inte som att det är så vanligt, men jag tycker det är märkligt att inte ägglossningen verkar vara på gång ännu. (Testar med lh-test och kollar sekret) 
    Hoppas någon har någon idé. 

  • Svar på tråden Gravid eller vad?
  • Anonym (s)

    Ja det kan man men skulle bog säga att sannolikheten inte är stor om du haft mens och har negativa test. Kan vara graviditet ändå men kan lika gärna vara hormoner som spelr spratt

  • Anonym (Ägget)

    Ja det är väl förmodligen hormonerna som spelar mig ett spratt. Hoppas allt kommer igång som vanligt snart.

  • Anonym (Ålder?)
    Anonym (Ägget) skrev 2024-02-18 06:53:38 följande:

    Ja det är väl förmodligen hormonerna som spelar mig ett spratt. Hoppas allt kommer igång som vanligt snart.


    När brukar du få ägglossning? 10 dagar är ju väldigt tidigt? Om du är lite äldre (?) så kan ju cykeln ändras eller enstaka ägglossning hoppas över, alltså lite upp och ner med hormonerna.
  • Aliona

    Det är inte ovanligt att man hoppar över en ägglossning då och då. Det kan vara lite obalans eftersom du också hade en kortare mens. 

  • Anonym (Ägget)

    Jag brukar börja få sekret cirka dag 8, 10 som senast, sedan har jag det i minst tre dagar, oftast fler. Ägglossning mellan dag 10 och dag 15. Oftast på dag 12-13. 
    Jag är 34. 

    Ja det kanske är så att den hoppar över den här gången, har aldrig varit med om det förut men nån gång ska väl vara den första. 

  • Anonym (Ålder?)
    Anonym (Ägget) skrev 2024-02-18 08:22:05 följande:

    Jag brukar börja få sekret cirka dag 8, 10 som senast, sedan har jag det i minst tre dagar, oftast fler. Ägglossning mellan dag 10 och dag 15. Oftast på dag 12-13. 
    Jag är 34. 

    Ja det kanske är så att den hoppar över den här gången, har aldrig varit med om det förut men nån gång ska väl vara den första. 


    Hm, ja det låter ju väldigt normalt. Kanske något tillfälligt? Man kan gå och kolla cykeln privat, vi gjorde det. Kommer inte ihåg vad det kostade, men det var ganska enkelt. Prover på olika hormoner på vissa bestämda dagar i cykeln och några VUL där dom kollade hur äggen såg ut. Jag var 36 så lite äldre än dig, allt såg bra ut och jag blev gravid. Tog lite tid bara.
  • Anonym (Ägget)

    Ok ja det kanske man skulle göra, kolla upp cykeln alltså. 

Svar på tråden Gravid eller vad?