• Anonym (T)

    Deprimerad, oönskad gravid igen

    Blev gravid trots kopparspiral nov 2022, det blev abort då det inte alls var planerat. Tog lång innan man kunde återhämta sig efter aborten. Ätit p-piller som preventivmedel sen dess, men trots det så fick jag plus på gravid stickan i måndags. Jag mår så otroligt dåligt. Relationen till killen är inte så där stabil och jag har ingen barnlängtan. Jag vill inte leva längre. Igår ville jag hoppa från balkongen. 

  • Svar på tråden Deprimerad, oönskad gravid igen
  • Anonym (Rebecka)
    Låter som en väldigt jobbig situation som du har hamnat i, beklagar verkligen. Har själv erfarenhet av psykisk ohälsa så vet att det kan kännas extremt mörkt ibland. 

    Vill bara säga att det finns fler alternativ än att göra abort eller uppfostra barnet själv. Adoption kan också vara ett alternativ. Sen kan ju barnet också vara en källa till styrka och glädje, finns ju många som har blivit gravida och till en början fått panik och mått jättedåligt men sedan behållt barnet och varit väldigt glada över det beslutet sen. 

    Jag tänker att abort ska man inte göra om man inte 100% vill det. Speciellt när du har gjort abort igen och verkar ha haft en jobbig upplevelse av det. 
Svar på tråden Deprimerad, oönskad gravid igen