• Daimstruten

    Råd ang. Söderberg och partners

    Jag bytte nyligen jobb. Mitt gamla jobb hade Söderberg och Partners som pensionsrådgivare och eftersom jag inte är så förtjust i såna mellanhänder så minns jag att mina pengar skulle placeras så jag själv kunde byta fonder vilket bestämdes för ett antal år sedan. Nu är det så att jag har jobbat på flera ställen så jag har pengar utspridda på olika bolag och jag minns inte riktigt vilka pengar som går in via S&P. Däremot är jag ändå inne både här och där och byter fonder då och då. Hur som helst, dom ringde nu upp mig för rådgivningssamtal. Jag frågade om man kan flytta pengarna och det trodde han.

    Jag undrar hur ni andra gjort som lämnat ett jobb och haft liknande samtal. Har ni lämnat kvar pengarna eller flyttat iväg dom? Om ni flyttat dom, vart flyttade ni dom?

  • Svar på tråden Råd ang. Söderberg och partners
  • Anonym (Flytt)

    Ja, man kan flytta pengarna. Min nuvarande arbetsgivare har valt Nordnet och jag har haft det utspritt precis som du.

    Dock var det en gammal som inte gick att flytta för det var med någon gammal Rysslandsfond med handelsstopp. Så den ligger kvar på gamla banken, jag kan köpa och sälja innehav men arbetsgivaren sätter bara in pengar på Nordnet så den där gamla ligger liksom still eller vad man ska säga, inga nya pengar eller nya köp.

  • Anonym (Magnus)

    Innan du gör någon flytt bör du kolla upp eventuella avgifter som kan utgå vid flytt. 

Svar på tråden Råd ang. Söderberg och partners