• Thelin5

    Byta efternamn på barnen

    Hej! 


    behöver bara skriva av mig lite och kanske höra några kloka tankar☺️ 


    Jag funderar på att föreslå för min sambo att byta efternamn på våra barn. De är 5 år (tvillingar). Till saken hör att han inte vill gifta sig, jag har vetat det sen långt innan vi fick barn, jag trodde bara att han skulle ändra sig när vi fått barn. Naiv som jag var så tänkte jag ?han ändrar sig nog? vilket gjorde att jag gav barnen hans efternamn. jag vill så gärna att hela familjen ska ha samma efternamn och jag känner mig liksom utanför. Nu ser jag en möjlighet att byta barnens efternamn när de sen ska börja skolan. Det går ju inte att byta deras efternamn nu för då skulle alla tro att vi gift oss (vilken ironi)🤪 jag vet inte om det är värt att ta upp detta med min sambo, det kanske bara gör honom mer motsträvig till giftemål. Men jag känner ändå att om inte han vill gifta sig med mig så kan väl iaf jag få ge barnen mitt efternamn? samtidigt så skulle vi behöva förklara för anhöriga varför vi byter Och det känns ju taskigt?


    tankar? Är jag helt knäpp? Eller bara lite?

  • Svar på tråden Byta efternamn på barnen
  • Thelin5

    tack för svar!
    Ja, men jag är mer för att använda 1 efternamn och undviker gärna dubbelt efternamn. Men absolut det är ju såklart det bästa som ni säger☺️

Svar på tråden Byta efternamn på barnen