• Kanskeanonym

    Vi med BIM februari/mars

    Hej! 

    Tänkte att jag kör igång en tråd för oss som vill diskutera symtom och följa varandra på vägen till plus! 

    Bim -3 för min del idag! 
    Symtom: 
    -Annorlunda känsla i magen, molvärk emellanåt.
    -Inga flytningar (brukar ha lotionflytningar annars innan mens)
    -Ökad aptit
    -Något känsligare bröstvårtor, gör inte ont men mer känsliga vis berörning. 

    Angående att jag inte har några flytningar, någon mer som kännt sig så mycket torrare innan mens? 

  • Svar på tråden Vi med BIM februari/mars
  • mammaatillen

    Hej! Jag är på BIM+1 idag (dag 31 i menscykeln), testade negativt på BIM-1 så jag vågar inte testa mer då jag egentligen brukar ha BIM på dag 32 och denna månad menade min app på att jag skulle ha BIM på dag 30, därför är mitt hopp fortfarande uppe även om det inte är starkt! Men tänkte vänta med o testa tills dag 34 om inte mensen dyker upp. Jag är också väldigt torr i flytningarna nu men för några dagar sen hade jag lotion flytningar som du beskriver så det är jättesvårt! Har dock läst någonstans att flytningarna brukar vara extra torra innan mens just för att det är spermiernas sämsta tid att ta sig fram men man vet ju aldrig hur trovärdiga källor är..plus tror jag helt enkelt att det är olika för alla? 

    Övriga symtom är:
    - lätt illamående (som jag iofs alltid är innan mens)
    - Molande värk fram o tillbaka sen ÄL
    - stickningar i brösten

  • Kanskeanonym

    Kul att du hänger på här i tråden! 

    Spännande och håller tummarna att du får ett plus! Vilken app kör du? 

    Testade negativt imorse bim -2 så mitt hopp är lite borta att det blir plus om 2 dagar, fanns inte en tillstymelse av att det skulle vara positivt...😬 

    Har 2 barn tidigare och då har jag testat på bim och det har blivit två sträck direkt men nu inte något... 

    Uppdaterar min lista på symtom!
    Symtom: 
    -Annorlunda känsla i magen, molvärk emellanåt.
    -Inga flytningar (brukar ha lotionflytningar annars innan mens) fick dock en riklig vattnig, vit flytning imorse 12/2 
    -Ökad aptit
    -Något känsligare bröstvårtor, gör inte ont men mer känsliga vis berörning. 
    -lite ömma bröst 
    -minskad sexlust 
    -illamående 
    -trötthet 

  • Kanskeanonym

    Bifogar bilder på mina test! 
    Dock inget testa tidigt och känslighet från 25mlU/ml, men vet inte vad jag ska tro... 
    Känner mig gravid 🤔 

  • mammaatillen

    Ja jag håller tummarna för oss båda! Än ska du definitivt ha hopp, många som inte plussar förens efter BIM (kanske för att det rätta datumet för BIM äger rum senare än beräknat, pga sen ÄL osv).

    Jag kör på appen Flo! Den funkar men brukar inte alltid stämma med datum för BIM brukar skilja ett par dagar faktiskt varje månad men har ändå regelbunden mens mellan 28-33 dagar som minst och mest.

    Åh vad kul, själv har jag en son sen innan!

    Dina symtom låter lovande, vi får hoppas att din mens håller sig borta! Jag är på BIM+2 idag och väntar på att fler gravtest ska anlända idag eller imorgon som jag beställt. :) 

  • Kanskeanonym

    Googlat som en jag vet inte vad och ser att det är många som får neg på bim-2 men sen plussat på bim så håller tummarna! Vaknade idag men ännu mer ömma bröst! Vilket jag inte brukar känna av innan mens annars så det är definitivt ett tecken (hoppas jag) 🙈 

    Flo här med! Och min app räknar på att min cykel är 26 dagar denna månad men min cykel pendlar mellan 26-30 dagar så har jag en 30 dagars cykel denna månad kan det ju vara så att jag testat för tidigt. Så vi verkar lite lika där. 

    Håller tummarna och uppdatera när du vågat testa 🙈 väntar också på leverans av test som borde komma imorgon eller torsdag, lär inte kunna hålla mig kommer testa direkt 🤣

  • Kanskeanonym

    Haft en del mensvärk under dagen som varit hittils men ingen mens. 

    Vis mens brukar jag få mensvärk efter att mensen kommit igång så känns ju som att det kan vara dagens tecken om inte mensen kommer nu under eftermiddagen, isåfall kommer mensen på bim-1 

  • mammaatillen

    Spännande och nervöst på samma gång! Har också haft mensvärk till o från hela dagen..tror hela tiden den ska komma så vi får väl se! 


    Hoppas mensen håller sig borta för oss båda!

  • Kanskeanonym

    Spännande! Men alltså tiden går ju så sakta när man bara väntar 🙈 

    Jag är sugen på att köpa ett test bara för att testa idag igen ihop om att det slår om till positivt, jag är väldigt otålig just nu 🤣🙈 

  • mammaatillen

    Ja tiden går verkligen sååå sakta! Imorgon på BIM+3 ska jag testa mig igen för idag kom ett av testen och har druckit sååå mycket vatten idag och ikväll så vill inte ?slösa? testet hehe!

    Jag har ingen stark ?känsla? att jag är gravid denna gången som jag va med min son, jag har även varit gravid en andra gång men slutade i uteblivet mf i v. 6 som jag fick reda på via ultraljud i v. 10..dom sa då att fostret slutade utvecklas i v.6..

    Inga av dom graviditeterna va planerade, men denna gång är det det och då antar jag att jag mest blir nervös och stressad och inte vågar tro på det!?

    Men hoppas gör jag ju såklart..! Vi får se imorgon helt enkelt.

    😫????

  • Sallyalicenancy

    Jag hakar gärna på här om jag får 😍

    Detta är vårt andra försök och jag har BIM 27/2. Inga symtom alls än då ÄL var för bara några dagar sen 🙈

Svar på tråden Vi med BIM februari/mars