• CCA

    Vad har du för yrke?

    Som rubriken säger vad har du för yrke idag? Och om du av någon anledning (frivillig eller ofrivilligt) skulle välja att byta yrke vad skulle du jobba med då?

  • Svar på tråden Vad har du för yrke?
  • Freddie K

    Jag är på en daglig verksamhet. Jag skriver bland annat för vår tidning. Jag är lite av en författare, eller jag försöker vara det i alla fall. Vi gör lite annat på det stället med. Jag trivs bra och skulle inte vilja byta. 


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • KattGustaf

    Jag jobbar som Elektronikingenjör, och vet faktiskt inte vad jag skulle vilja göra annars.  
    Polis kanske? Kunna göra nytta och hjälpa andra. Men jag börjar bli gammal (33) och är nog inte tillräckligt extrovert för att göra det jobbet bra.

    Men tanken att göra något som gör skillnad för andra lockar. Idag är det enbart teknik, det blir aldrig riktigt samma sak. 

  • PH76

    Frilanskonsult inom områderna: verksamhetsutveckling, förändringsledning, project/programledning, och interim chefande. Trivs helt ok.

  • CitroneIIa

    Ingenjör som daytime job.
    Även utbildat fartygsbefäl så jag rycker in en del som detta när andan faller på men aldrig jobbat året runt med.

    Har det rätt soft, kör min egen firma parallellt med anställning och tjänar bra för för vad som i mina egna ögon framstår som rätt lite ansträngning och vill väl inte precis byta.
    Bryr mig samtidigt inte jättemycket. Kunde ställt mig på Donken eller delat ut post om det var så. Brukar byta arbetsplats om jag får en fis på tvären.

    (I ett sista desperat försök att rätta vissa medlemmars vanföreställningar upplyser jag än en gång om att jag aldrig varit skådespelare)

  • Kammen320

    Är brevbärare, men börjar tröttna. Måste utbilda mig till nåt, men vet inte vad. Vill fortsätta kunna lyssna på ljudböcker medan jag jobbar, vad blir man då? Trädgårdsmästare?

  • Anotherone
    Kammen320 skrev 2024-02-11 07:11:00 följande:

    Är brevbärare, men börjar tröttna. Måste utbilda mig till nåt, men vet inte vad. Vill fortsätta kunna lyssna på ljudböcker medan jag jobbar, vad blir man då? Trädgårdsmästare?


    Jag kan sitta med ljudbok eller podd ibland om jag gör repetitiva arbetsuppgifter på egen hand. Självklart inte i möten med andra. Men sånt som inte kräver så mkt hjärna. 
    Det går förstås inte att jämföra med brevbärare dock tänker jag, eller att man sitter som maskinförare med lurar 90% av sin arbetstid.  Men oftast nån timme om dagen i alla fall. 
  • TvillingmammaVästgöte

    Civilingenjör , jobbar med IT.

    Om jag skulle kunna leva om mitt liv hade jag nog valt att utbilda mig till psykolog eller läkare istället för civilingenjör.
    Men jag trivs ganska bra, tjänar hyfsa, har nära till jobbet och kan jobba hemifrån några dagar i veckan. 

Svar på tråden Vad har du för yrke?