• Rasmus17

    Är jag ett as som låter ChatGPT svara på meddelanden till släkt och vänner?

    Jag har under en längre tid använt chatGPT 4 för att svara på längre och mer känsligare meddelanden till både släkt och vänner. Självklart har jag korrigerat svaret från ChatGPT och lagt min "personliga touch" på det slutgiltiga medelandet. Det har även hänt att jag har använt chatGPT för att svara tjejen när hon ställer frågor om saker som jag inte förstår mig på, som val av kläder.

    Det ska dock sägas att jag har dåligt samvete över mitt halvt destruktiva beteende, men nu till frågan

    Är jag ett hjärtlöst as som låter ChatGPT sköta mina personliga kontakter, eller är jag ett geni som dels sparar tid och kan spotta ur mig bättre meddelanden? 

  • Svar på tråden Är jag ett as som låter ChatGPT svara på meddelanden till släkt och vänner?
  • Anonym (chat gpt)

    Om du kollar igenom texten efteråt och känner att du kan stå för det som är skrivet...så kanske det kan fungera.... ja känner själv att man kan bli osäker på hur man ska formulera sig i sms.... och att det därför tar tid....emot om man skulle ha ringt....
    Vilka reaktioner har du fått på från dem du smsat till....
    Till flickvännen ...är det inte bättre då att du säger att du inte vill diskutera kläder på sms...men att du hoppas att hon älskar dig i alla fall....  

    Du kanske ska prata med dina vänner och se vad dom tycker om att använda chat gpt... kanske dom använder det när dom skriver till dig... då ska dom ju inte bry sig att du gör samma sak....

  • Xenia

    Ja, jag tycker iaf att du verkar väldigt lat och som om du inte bryr dig så mycket om släkt och vänner utan mest tycker de är till besvär.

    Vad flickvännen beträffar låter du konflikträdd. Säg att du inte har några åsikter om kläder utan att hon kan diskutera det med sina tjejkompisar. Jag skulle aldrig fråga min man om kläder, ja möjligen om vi råkade vara och handla tillsammans. Och du skulle jag bara fråga för artighets skull.

    Sköna nya värld där alla kommunicerar vi ChatGPT! Skulle du tycka det var ok om flickvännen svarade via ChatGPT när du messar henne?

Svar på tråden Är jag ett as som låter ChatGPT svara på meddelanden till släkt och vänner?