• sunkissed99

    Svårt att gå vidare

    För 10 år sedan gick min pappa bort. Sista åren innan han dog var riktig misär. Han dog väldigt ung och levde ett kriminellt liv med mycket droger inblandat vilket gjorde att jag knappt hade kontakt med honom under dessa år. För varje år som går blir det lite lättare att leva med att man aldrig fick ett riktigt avslut eller en förklaring till nånting. Varför han bara stack mitt i allt och sen kunde komma tillbaka som att ingenting hade hänt. Den pappan jag kände var en väldigt fin och omtänksam, rolig och glad person som alltid såg till att alla hade ett leende på läpparna. Jag har förstått med åren att han förmodligen mådde fruktansvärt dåligt under dom senaste åren och att besluten han tog mycket berodde på droger. Det skaver ändå i mig på något sätt. Det är som att jag inte riktigt kan förlåta honom eller gå vidare med mitt liv och vara glad på riktigt. Finns det någon som varit i liknade situation. Hur tänker ni? Några fina och kloka råd?


    H
  • Svar på tråden Svårt att gå vidare
  • Anonym (Hm)

    Jag har inte Upplevt det du har gått igenom, men jag tänker ändå såhär. Det finns så många olika sidor av en och samma människa, det märker du säkerligen även med dig själv. Vi visar inte alla sidor för alla med flit, men ibland slinker de igenom och vi får ta del av sidor som vi önsmar inte fanns. Din pappa var en omtänksam och fin person som satte leende på allas läppar. Han hade också drogproblem och andra negativa sidor, precis som kanske vem som helst. När någon närstående lämnar jordelivet väljer vi som är kvar här hur vi vill minnas dom. Vi minns dom oftast på det sätt som De var mot oss. Håll kvar i dina fina tankar Om din pappa. han är inte längre här och kan försvara eller förklara sig, men du kan skona dig själv genom att välja vad du vill komma ihåg. All lycka till dig 

Svar på tråden Svårt att gå vidare