• Lugnoro

    En tråd där alla berättar om sina missfall

    Jag började blöda lite i söndags. På måndag kväll fick jag ont i magen och det kom mer blod. Efter lite om och men ville de att jag skulle åka in till gynakuten. Där såg de att jag blödde. På ultraljudet såg de inget foster i livmodern utan bara blod. Detta var i 11+0. I 6+3 var jag på ultraljud och såg ett hjärta ticka...

    Kan ni berätta om era missfall? Jag behöver veta att jag inte är ensam. 

  • Svar på tråden En tråd där alla berättar om sina missfall
  • Anonym (3)

    1. Jag var i vecka 14 och upptäckte på UL att fostret varit dött sedan vecka 10 ungefär, men livmodern hade fortsatt växa och jag hade inte misstänkt något. Jag blev skrapad ett par dagar senare. 

    2 och 3. Tidigt MF i vecka 6

    Men mellan andra och tredje missfallet fick jag ett friskt barn Skrattande

  • MagganTop

    Såg två hjärtan ticka i v 6+4 (var i v 7+4 så redan där misstänkte jag att något var fel egentligen). I v 12 på ultraljud såg man att fostren avstannat i växt v 6+6. Jag gick alltså med två döda embryon i över 6 veckor men min kropp fattade inte det. Hade ingen blödning eller ont i magen alls. Aldrig känt mig så lurad av min egna kropp. Har fött två friska barn efter detta och är nu gravid med tredje. Du är inte ensam!

  • Lugnoro
    MagganTop skrev 2024-01-31 20:15:28 följande:

    Såg två hjärtan ticka i v 6+4 (var i v 7+4 så redan där misstänkte jag att något var fel egentligen). I v 12 på ultraljud såg man att fostren avstannat i växt v 6+6. Jag gick alltså med två döda embryon i över 6 veckor men min kropp fattade inte det. Hade ingen blödning eller ont i magen alls. Aldrig känt mig så lurad av min egna kropp. Har fött två friska barn efter detta och är nu gravid med tredje. Du är inte ensam!


    Vad hemskt! 
  • littlewickewire

    Första missfallet upptäcktes i vecka 11 under KUB-ultraljudet, fostret hade varit dött sen vecka 6/7. Var en missed abortion så fick ta cytotec. 

    Andra missfallet upptäcktes i fredags, i vecka 7+0, började blöda smått i måndags, sen blev det mer och mer.

  • Anonym (Miss)

    Började blöda i vecka 12. Först lite brunt under kvällen. På natten vaknade jag av att jag hade nästan som sammandragningar och behövde bajsa. När jag tog i kände jag att det kom en rejäl klump. Förstod då vad som hänt. Fick mer sammandragningar och blödde lite. Åkte till jouren och fick en remiss till akutmottagningen i närmaste stad, då jor centralen i min lilla stad inte hade resurser.
    På morgonen åkte jag till akuten. När jag satt i väntrummet kände jag att jag behöver gå och kissa. Innan jag hann till toaletten forsade det blod ur mig. Dom tog in mig direkt. En doktor undersökte med vul medans det fortfarande rann ur mig och jag fick åka in på operation för skrapning akut. 
    Hade ett väldigt dramatiskt missfall. Förlorade mycket blod. Fick aldrig reda på orsaken.
    Men har fått 4 friska barn efter det och inga fler missfall. 

Svar på tråden En tråd där alla berättar om sina missfall