• Anonym (Misslyckad rehab)

    Jag orkar inte mer, vad ska jag göra?

    Lång historia, men jag orkar inte mer och vet inte vad jag ska göra.

    Har en neurologisk diagnos sedan 25 år tillbaka och den sjukdomen medför vissa svårigheter på arbetsmarknaden.

    Arbetsolycka för 15 år sedan, som medförde permanent funktionsnedsättning som bl.a. gör att jag inte kan arbeta med något jag tidigare arbetat med (har arbetat tekniskt och använt hela kroppen inkl de kroppsdelar som i olyckan skadats/försvunnit).

    Det har gjorts många planer på rehabilitering, men har alltid snubblat på något...

    2013 kunde jag inte längre försörja mig själv och planen var studier. Arbetsförmedlingen säger att jag får vända mig till socialtjänsten och socialtjänsten säger att jag får sälja min lägenhet (som jag fått anpassad två tidigare).

    I snart fyra år nu har jag försökt att få hjälp med att komma iordning i min bostad (som jag hyr i andrahand), men istället vill socialtjänsten tvinga ut mig i arbete medan de rullar tummar.

    Jag orkar inte mer och vet inte vad jag ska göra. Överväger drastiska åtgärder för att ända detta eländiga liv. Är helt utmattad, saknar all motivation, tro och hopp om en bättre framtid.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-01-31 11:21
    Efter att jag sålde lägenheten flyttar jag fyra gånger på sex år och bor nu i en lada i ett industriområde, väldigt svår att inreda. Jag mår så dåligt över situationen.

Svar på tråden Jag orkar inte mer, vad ska jag göra?