• Drbutt

    Stringkalsonger

    Har en lite fundering, jag har länge varit användare av stringkalsonger, totalt ca 15 år, varav dom 7 senaste åren har jag enbart använt och ägt string. 


    I början av mitt användande var det väldigt svårt att hitta ställen som sålde string för män. Numer med internet är det väldigt enkelt. 


     


    Därav kommer min fråga, är det många män som idag använder sig av string? Det säljs lite överallt online, samt att tyda på recensioner på dessa onlinebutiker så finns det gott om användare. 


     


    Tänker även att trenden med träningstights, tightare byxor gjort att kanske fler börjat använda stringkalsonger. 


     


    Använder du string? Vet du någon som gör de? Börjar det bli accepterat? Visar du att du använder det eller gömmer du de? 


     


     


     

  • Svar på tråden Stringkalsonger
  • Markus89

    jag använder nästan alltid string så mycket skönare än varma boxer. Trist att det inte är så accepterat 


    Jag brukar visa att jag har string i omklädningsrum på badhus och så om jag inte känner någon där men träffar jag någon jag känner så brukar jag försöka dölja så inte den ser.

  • Drbutt

    Jag försöker tyvärr alltid att dölja de, har ett yrke där jag byter om dagligen med kollegor. Känner inte att det blivit okej för män att ha string så därför döljer jag det. 


     

  • Postman

    Nej, lockar mig inte ett dugg. Ser inte skönt ut och verkar mest opraktiskt tycker jag. Ser inga män i min omgivning som använder string. 

  • Drbutt

    Kan hålla med dig om att det inte ser bekvämt ut. men efter år av användning så vill jag numer påstå att boxer är extremt mycket mer obekvämt. 


    string håller allt på plats och man känner sig smidig på ett härligt sätt, kanske du borde testa? 

  • Postman
    Drbutt skrev 2024-01-30 18:16:57 följande:

    Kan hålla med dig om att det inte ser bekvämt ut. men efter år av användning så vill jag numer påstå att boxer är extremt mycket mer obekvämt. 


    string håller allt på plats och man känner sig smidig på ett härligt sätt, kanske du borde testa? 


    Markus89 skrev 2024-01-30 21:10:34 följande:

    Postman kanske inte ser skönt ut men det är jätte skönt du får testa 



    Tack men nej tack. Inte min grej 😊
  • Sagofé
    Drbutt skrev 2024-02-05 20:04:42 följande:

    Det måste finnas fler som använder string! Hallåå! Var är ni? :D


    Klart vi finns.

    Jag har massor string i mina lådor och bär ganska ofta både till vardags och fest.

    Favoritmärke bla polska Soft Line Collection.

    Vad har du för favoriter?
  • Br8224

     Tjena stringgänget!

    Använder också stingkalsonger och har gjort i 15 + år, grymt mycket skönare samt allt sitter på plats.

    Jag döljer inte att jag använder det men skyltar inte heller :p
    Jag använder även speedos på stranden. och där är det inte heller många män man ser utan långa shorts. synd :p skönare med mindre tyg :p

  • MrFrode

    String är inget genetiskt, det är vad man föredrar och tjejer introduceras till det ofta i tonåren men inte vi män. 


    Typ 90% av tjejer börja använda string och även om det finns en minoritet av dem som gör det för att grupptryck eller annat så byter de flesta tjejer eftersom det är bekvämt och de trivs. Det är inget tjejplagg utan ett plagg huvudsakligen tjejer använder.
    Min sambo föredrar mig i stringkalsonger, det började som ett skämt och sen skulle jag köpa fler och jag menar jag gillar henne i minimalistisk, sexig och plagg som lämnar lite åt fantasin och är kvinnor annorlunda? Det är bara en vana och vad vi blir lärda av att ha och se på saker.

    Skönt, paketet sitter på plats, ingen jävla pung på låret som svettats fast och ska byta ut allt. Lite obekvämt att tänka string på stranden men vill min sambo se det så vem är jag att säga nej när hon har en utmanande liten G-string trosa och top i neonrosa? 

  • Tobenen

    Jag använder också string. Det är både snyggt och skönt med stringkalsonger. Jag köper de flesta hos SHEIN och Wish.

  • ErikSt

    Jamen gud ja, jag har massor med string och använder de gärna på gym och badhus, gillar att byta om med dem tillsammans med andra i omklädningsrummet. Gjort det senaste 20 åren typ men gör ingen grej av det, men undviker (tyvärr!) att andra ser. Skulle tycka det var väldigt nice om fler vågade visa sig med string, vet ju att ni finns!

Svar på tråden Stringkalsonger