• HeiHei

    Överlevnad!!!

    Precis gjort räkningarna, har exakt 960:- att leva på i 29 dagar.
    Har inga problem hålla ner på tobak, försöker ändå sluta.
    De är mer mat som är problemet, och minst 300:- till bensin för att ta mig till min nuvarande arbetspraktik.
    Har nu hemma 3 st mandelpotatisar, 4 morötter och 4 skivor hårdbröd och 6 st fiskar i frysen, dock gick min enda ugnsform i kras förra veckan och mina kunskaper av filea fisk är lika med noll.

  • Svar på tråden Överlevnad!!!
  • Anonym (Casanova)

    300kr för bensin på en månad?

    Låter som att det är så pass nära att du kan gå eller cykla.

    30kr per dag. Pasta och en klick pastasås med lite vitlök. Åt jag i min ungdom när jag hade det fattigt.

  • HeiHei
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-28 11:21:03 följande:

    300kr för bensin på en månad?

    Låter som att det är så pass nära att du kan gå eller cykla.

    30kr per dag. Pasta och en klick pastasås med lite vitlök. Åt jag i min ungdom när jag hade det fattigt.


    Har ingen cykel, tankar inte så mycket men då jag inte nöjes åker med bilen, klarar jag de ganska bra. men försökt tidigare att sälja den och köpa en äldre om möjligt skattebefriad men har inte haft tur där, mest stolpskott och däcksparkare har hört av sig. men velat endast göra byten med t ex en 740, men dom ville byta rakt av, inga pengar emellan.
  • Anonym (... ...)

    Går det ingen kollektivtrafik där du bor?
    Hur långt är det till praktiken?

    Du svarade aldrig på om du kunde gå, så jag antar att det är långt dit?

  • Anonym (... ...)

    Går det inte att göra en gryta/soppa av fisken? Skär i bitar och koka i kastrull med grönsaker.

  • Anonym (Ok)

    Så du röker alltså? Varför har du ingen framförhållning, du borde ju sett detta komma långt tidigare och slutat röka redan då? 


    Du behöver ingen ugnsform för att laga mat. Och varför har du köpt fisk som måste fileas om du inte kan det? 


     

  • HeiHei
    Anonym (... ...) skrev 2024-01-28 11:27:01 följande:

    Går det ingen kollektivtrafik där du bor?
    Hur långt är det till praktiken?

    Du svarade aldrig på om du kunde gå, så jag antar att det är långt dit?


    Buss finns men tiderna passar inte, tyvärr.
    Visst kan jag gå om de tryter men försöker ofta ta bilen så när dom väl kommer och skottar parkeringen slipper jag ha min snö/ is ram runt min parkering.
  • HeiHei
    Anonym (... ...) skrev 2024-01-28 11:28:54 följande:

    Går det inte att göra en gryta/soppa av fisken? Skär i bitar och koka i kastrull med grönsaker.


    Aldrig varit något stort fan av fisksoppa..
  • HeiHei
    Anonym (Ok) skrev 2024-01-28 11:31:42 följande:

    Så du röker alltså? Varför har du ingen framförhållning, du borde ju sett detta komma långt tidigare och slutat röka redan då? 


    Du behöver ingen ugnsform för att laga mat. Och varför har du köpt fisk som måste fileas om du inte kan det? 


     


    Har inte köpt något på ett tag, måste ju få sluta i min takt och åtminstone röka upp de jag har kvar eller?
    Har inte köpt fisken, den har jag dragit upp själv när jag varit ute och fiskat.
  • Anonym (... ...)
    HeiHei skrev 2024-01-28 11:33:06 följande:
    Aldrig varit något stort fan av fisksoppa..
    Fast om du köpt fisk så gillar du väl fisk? Det finns ju massor av olika recept på hur man kan smaksätta soppa. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Överlevnad!!!