• hallänningen

    Varför tas trådar bort som går mot tex woke?

    Jag har märkt av ett mönster under en tid här på forumet. Ett mycket negativt sådant.
    Och det är att jag bla märkt att mod ofta raderar trådar så fort dem tar upp något som går emot woke-ideologin eller om det är något negativt som har med kvinnor att göra. Jag såg nu precis en tråd angående Svenska kvinnors sätt att vara och hur oattraktivt detta var , och denna togs bort. Den innehöll inget personangrepp eller liknande utan det var helt enkelt en diskussion som vilken annan som helst , men bort skulle den ändå. 

    Och jag undrar lite varför man skall direkt angripa någon så fort den tar upp för vissa ett obekvämt ämne och där man kanske inte håller med om det som sägs? Är inte ett diskussionsforum just en plats där man skall kunna diskutera saker? Och en diskussion brukar ju bygga på att person A har en åsikt eller syn på något och person B har en annan och att man av detta kan lära sig något nytt eller få ett nytt perspektiv på en viss sak. 

    Sedan bär såklart inte mod hela skulden i allt detta heller , utan jag har även sett ibland hur folk dvs medlemmar härute tilltalar varandra så fort något tex går emot nämnd ideologi. Och det kan ibland vara till den grad att jag aldrig skulle tilltala min värsta fiende så. Alltså utstuderat elakt rakt igenom, och det är otaliga gånger som jag sett detta. Ett bra exempel är manshatet som är så påtagligt härute. Man är alltså inte ute efter att komma fram till något vettigt utan det är att man bara vill trycka ner och göra dem illa.

    Har svårt att tro att jag är ensam om att notera detta. Men jag vill med detta sagt att både ni om instämmer svarar och även ni som inte gör det. Med andra ord välkomnar jag alla här då jag anser att jag vet vad en diskussion är och vad poängen är med den. Jag vill kort och gott höra er syn på detta oavsett.

  • Svar på tråden Varför tas trådar bort som går mot tex woke?
  • Anonym (!)

    Ge gärna exempel på trådar med manshat som är ens i närheten av de spam-trådar som dyker upp varje fredag-söndag som uppmuntrar till våld mot kvinnor. Då kan vi diskutera.

    (Du kommer inte hitta några sådana trådar)

  • Anonym (Svårt)

    Det är svårt att undgå att notera. Men jag får känslan av att FL är ett forum med dragning åt det vänsterfeministiska hållet. Sen gör det väl sitt till att det övervägande är kvinnor som skriver här. Ett forum har en tendens att bli summan av sina medlemmar.

  • Anonym (Svårt)
    Anonym (!) skrev 2024-01-28 09:49:23 följande:

    Ge gärna exempel på trådar med manshat som är ens i närheten av de spam-trådar som dyker upp varje fredag-söndag som uppmuntrar till våld mot kvinnor. Då kan vi diskutera.

    (Du kommer inte hitta några sådana trådar)


    Vilka trådar uppmuntrar till våld mot kvinnor? Kan du länka till några?

  • Anonym (woke)
    hallänningen skrev 2024-01-28 09:43:57 följande:
    Varför tas trådar bort som går mot tex woke?

    Jag har märkt av ett mönster under en tid här på forumet. Ett mycket negativt sådant.
    Och det är att jag bla märkt att mod ofta raderar trådar så fort dem tar upp något som går emot woke-ideologin eller om det är något negativt som har med kvinnor att göra. Jag såg nu precis en tråd angående Svenska kvinnors sätt att vara och hur oattraktivt detta var , och denna togs bort. Den innehöll inget personangrepp eller liknande utan det var helt enkelt en diskussion som vilken annan som helst , men bort skulle den ändå. 

    Och jag undrar lite varför man skall direkt angripa någon så fort den tar upp för vissa ett obekvämt ämne och där man kanske inte håller med om det som sägs? Är inte ett diskussionsforum just en plats där man skall kunna diskutera saker? Och en diskussion brukar ju bygga på att person A har en åsikt eller syn på något och person B har en annan och att man av detta kan lära sig något nytt eller få ett nytt perspektiv på en viss sak. 

    Sedan bär såklart inte mod hela skulden i allt detta heller , utan jag har även sett ibland hur folk dvs medlemmar härute tilltalar varandra så fort något tex går emot nämnd ideologi. Och det kan ibland vara till den grad att jag aldrig skulle tilltala min värsta fiende så. Alltså utstuderat elakt rakt igenom, och det är otaliga gånger som jag sett detta. Ett bra exempel är manshatet som är så påtagligt härute. Man är alltså inte ute efter att komma fram till något vettigt utan det är att man bara vill trycka ner och göra dem illa.

    Har svårt att tro att jag är ensam om att notera detta. Men jag vill med detta sagt att både ni om instämmer svarar och även ni som inte gör det. Med andra ord välkomnar jag alla här då jag anser att jag vet vad en diskussion är och vad poängen är med den. Jag vill kort och gott höra er syn på detta oavsett.


    För att moderatorerna är feministvänster. Det har varit känt i många år. Man tar helt enkelt bort innehåll man själv inte gillar för att man definierar det som "problematiskt" eller "kränkande". Allt man själv inte gillar blir alltså problematiskt och kränkande.

    Skapa en tråd om problem med män eller om feminism så kommer den definitivt att få vara kvar.
  • Tukt

    Det saknas ju inte direkt trådar med könskonflikter. Så det vore konstigt om det raderades trådar av den anledningen. 
    Har själv inte sett trådar raderas på länge, annat än när det är sådant son strider mot reglerna.
    Och "Woke" är inte någon ideologi.

  • Gurksoppa
    hallänningen skrev 2024-01-28 09:43:57 följande:
    Varför tas trådar bort som går mot tex woke?

    Jag har märkt av ett mönster under en tid här på forumet. Ett mycket negativt sådant.
    Och det är att jag bla märkt att mod ofta raderar trådar så fort dem tar upp något som går emot woke-ideologin eller om det är något negativt som har med kvinnor att göra. Jag såg nu precis en tråd angående Svenska kvinnors sätt att vara och hur oattraktivt detta var , och denna togs bort. Den innehöll inget personangrepp eller liknande utan det var helt enkelt en diskussion som vilken annan som helst , men bort skulle den ändå. 

    Och jag undrar lite varför man skall direkt angripa någon så fort den tar upp för vissa ett obekvämt ämne och där man kanske inte håller med om det som sägs? Är inte ett diskussionsforum just en plats där man skall kunna diskutera saker? Och en diskussion brukar ju bygga på att person A har en åsikt eller syn på något och person B har en annan och att man av detta kan lära sig något nytt eller få ett nytt perspektiv på en viss sak. 

    Sedan bär såklart inte mod hela skulden i allt detta heller , utan jag har även sett ibland hur folk dvs medlemmar härute tilltalar varandra så fort något tex går emot nämnd ideologi. Och det kan ibland vara till den grad att jag aldrig skulle tilltala min värsta fiende så. Alltså utstuderat elakt rakt igenom, och det är otaliga gånger som jag sett detta. Ett bra exempel är manshatet som är så påtagligt härute. Man är alltså inte ute efter att komma fram till något vettigt utan det är att man bara vill trycka ner och göra dem illa.

    Har svårt att tro att jag är ensam om att notera detta. Men jag vill med detta sagt att både ni om instämmer svarar och även ni som inte gör det. Med andra ord välkomnar jag alla här då jag anser att jag vet vad en diskussion är och vad poängen är med den. Jag vill kort och gott höra er syn på detta oavsett.


    Är du på riktigt? hela tråden var kvinnohat med bilder på kvinnor. Med bild på ex greta thunberg och annika strandhäll som *kolla dessa feministiska svenska f****r* och bilder på utländska tjejer *kolla här så sexiga de vill jag slicka*.

    är det sån typ av diskussion du vill ha? Eller är det en del av blue pill reality? att kräva kunna diskutera vilken kvinna man vill slicka i ett forum som heter familjeliv? ska jag med starta en tråd om mina sexuella preferenser? Hade det varit OK? *tänder inte på smällfeta oskulder som är arbetslösa* hade en sådan tråd fått vara kvar med tror du? 🤷🏼?♀️
  • Anonym (S)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-01-28 09:54:14 följande:
    Vilka trådar uppmuntrar till våld mot kvinnor? Kan du länka till några?
    Det är spam. Precis som den TS tar upp helt odiskret och låtsas ovetande om det riktiga problemetDrömmerSjälvklart tas dessa trådar bort i ett.  Dessa trådar är inga seriösa diskussionstrådar från början.
  • Anonym (K)

    Det händer mellan varven att forumet fullständigt spammas sönder av hatiska trådar, fulla av könsord, riktade mot svenska kvinnor och diverse politiker.

    Kanske har en mer seriös tråd misstagits för att vara en sådan.

  • Anonym (S)

    Varje gång någon inte håller med om modereringen är moderatorerna vänsterf*ttor. Alltid offerkoftan på istället för att inse att alla inte är intresserade av misogynt hatiskt skit och FL har all rätt att välja bort det.

  • Anonym (Vart)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-01-28 09:54:14 följande:
    Vilka trådar uppmuntrar till våld mot kvinnor? Kan du länka till några?
    Jag är också nyfiken.
Svar på tråden Varför tas trådar bort som går mot tex woke?