• Preet90

    Ni som verkligen HADE en nidblödning o nu är gravida - frågor till er!!

     

    Jag har lite frågor till er som verkligen hade en nidblödning o som nu har plussat o väntar smått...

    1: när ungefär fick ni nidblödningen?

    2: hur mycket blödde ni? Mängd/dagar?

    3: märkte ni av blödningen eller förstod du på annat sätt att du fått en nidis?

    4: När plussade ni?

    Jag hade ÄL antingen den 10:e eller 11:e Jan
    Fick en rosa flytning på papper den 23:e jan och inget mer efter det. Stoppade in en tampong den 24:e jan och det kom lite rosa på tampongen men hade inte märkt något om jag bara torkat mig för inget kom ut. Är på BIM idag, alltså 2 dagar efter den rosa flytningen och har testat negativt. Är det kört eller är det för tidigt efter om det nu skulle vara en nidis?

  • Svar på tråden Ni som verkligen HADE en nidblödning o nu är gravida - frågor till er!!
  • Anonym (T)
    Preet90 skrev 2024-01-25 11:27:40 följande:
    Ni som verkligen HADE en nidblödning o nu är gravida - frågor till er!!
     

    Jag har lite frågor till er som verkligen hade en nidblödning o som nu har plussat o väntar smått...

    1: när ungefär fick ni nidblödningen?

    2: hur mycket blödde ni? Mängd/dagar?

    3: märkte ni av blödningen eller förstod du på annat sätt att du fått en nidis?

    4: När plussade ni?

    Jag hade ÄL antingen den 10:e eller 11:e Jan
    Fick en rosa flytning på papper den 23:e jan och inget mer efter det. Stoppade in en tampong den 24:e jan och det kom lite rosa på tampongen men hade inte märkt något om jag bara torkat mig för inget kom ut. Är på BIM idag, alltså 2 dagar efter den rosa flytningen och har testat negativt. Är det kört eller är det för tidigt efter om det nu skulle vara en nidis?


    I vecka 5 eller 6.
    Nästan som en mens en hel dag.
    Jag upptäckte en stor blodläck i trosan, tänkte att jag skulle få missfall - igen.
    Plussade för 3 år sen. Nu har jag en underbar liten tjej.
  • Preet90
    Anonym (T) skrev 2024-01-25 12:04:26 följande:
    I vecka 5 eller 6.
    Nästan som en mens en hel dag.
    Jag upptäckte en stor blodläck i trosan, tänkte att jag skulle få missfall - igen.
    Plussade för 3 år sen. Nu har jag en underbar liten tjej.
    Tack för svar!
    Hur många dagar efter nidisen plussade du?
    Jag får fortfarande rosa  & brunt på tampong när jag stoppar in den men ingeting på papper när jag tokar mig. Har pågått i 2 dagar nu , är på BIm idag men neg test.. Börjar tro det är mensen som är på g
  • Anonym (T)
    Preet90 skrev 2024-01-25 12:10:44 följande:
    Tack för svar!
    Hur många dagar efter nidisen plussade du?
    Jag får fortfarande rosa  & brunt på tampong när jag stoppar in den men ingeting på papper när jag tokar mig. Har pågått i 2 dagar nu , är på BIm idag men neg test.. Börjar tro det är mensen som är på g
    Alltså jag var redan gravid när jag fick nidis. Det var i vecka 5 eller 6. Förmodligen ägget som fäste eller bristning i livmodern pga den växte så fort.

    Med min son fick jag en pytteliten blödning innan pluset. Kanske 1 vecka innan det visade positivt.
  • Preet90
    Anonym (T) skrev 2024-01-25 12:18:31 följande:
    Alltså jag var redan gravid när jag fick nidis. Det var i vecka 5 eller 6. Förmodligen ägget som fäste eller bristning i livmodern pga den växte så fort.

    Med min son fick jag en pytteliten blödning innan pluset. Kanske 1 vecka innan det visade positivt.
    Så egentligen kan det vara för tidigt för mig därav negativa test? Jag hade flytningen för ganska exakt 48h sedan och gjorde test idag vid 08 dvs innan 48h.
  • Anonym (T)

    Du är på BIM 2, 12 dagar efter ÄL? Då kan det vara för tidigt för positivt test ja. 

  • Preet90
    Anonym (T) skrev 2024-01-25 13:01:48 följande:

    Du är på BIM 2, 12 dagar efter ÄL? Då kan det vara för tidigt för positivt test ja. 


    Jag är på BIM dagen idag så ÄL + 14 ☺️
    Känns hela tiden som att det ska rinna till när som helst men är helt torr därnere 😂
  • Anonym (T)
    Preet90 skrev 2024-01-25 13:17:52 följande:
    Jag är på BIM dagen idag så ÄL + 14 ☺️
    Känns hela tiden som att det ska rinna till när som helst men är helt torr därnere 😂
    Så kändes det för mig också. Som om mensen skulle komma vilken sekund som helst, att den liksom hängde i livmodertappen men den kom inte.

    Dag 14 borde dock synas på gravtest. Men du kan ju vara en låghormonare vars kropp behöver mer tid för att ge utslag.
  • Preet90
    Anonym (T) skrev 2024-01-25 13:32:09 följande:
    Så kändes det för mig också. Som om mensen skulle komma vilken sekund som helst, att den liksom hängde i livmodertappen men den kom inte.

    Dag 14 borde dock synas på gravtest. Men du kan ju vara en låghormonare vars kropp behöver mer tid för att ge utslag.
    Med min son 2016 plussade jag på ÄL + 9 men hade då ingen blödning eller så heller och därför kan jag också känna att det kanske är kört. Samtidigt som jag inte kan låta bli att tänka att den lilla rosa blödningen/flytningen i tisdags kan eventuellet ha varit en nidblödning. Finns rosa inne i fiffi som kommer på tampong men inget kommer ut. 
  • Preet90
    Lisa med kniven skrev 2024-01-25 15:24:27 följande:

    Jag fick en liten brunrosa blödning på ÄL+9. Plussade positivt två dagar senare på ÄL+11.


    Var det svagt positivt eller starkt? Jag fick iaf helt blankt på mitt test idag 2 dagar efter blödningen 😢
Svar på tråden Ni som verkligen HADE en nidblödning o nu är gravida - frågor till er!!