• IsabelleJj

    Otrogen man

    Hej, 

    Lång historia kort, min man var otrogen och jag fick först reda på detta efter flera år, förklaringen var att vi var i en svacka och han drog hem en tjej och hade sex, 4 dagar i rad! 


    Han sa att dom festade ihop men inte fan hjälper det! Det sved mer än jag nånsin kunnat förstå, fick grov panikångest, kunde inte äta eller sova, därtill knappt sköta jobb och barn. Jag trodde jag skulle dö. Gick ner en i vikt. Självkänslan i botten. Och sanningen kom ej från honom utan henne.


    Känner mig blåst, tagen för givet etc. Han vill fortfarande men vet inte om det går längre. 


    Hjälp? 


     

  • Svar på tråden Otrogen man
  • Anonym (Aldrig)

    Nej nej, det där går inte ts. Jag skulle inte gå vidare med ett sånt svin. Är han så fantastisk att du kan bortse från detta...? Är han helt 100 % perfekt för dig? Om man ligger med andra kan man förstås inte vara perfekt. Sedan skyller han ifrån sig istället för att ta sitt jävla ansvar i frågan.

  • Anonym (Jolene)

    Sluta tro att detta har med dig att göra överhuvudtaget. Det handlar om att han kände behov av bekräftelse och att vara liggbar i en situation där er relation inte var bra (låg ni inte alls då eller bara sällan?).

    Hans problem är att han har den svagheten, och oavsett hur mycket han skäms just nu så kommer han att fortsätta vara lättlockad om han inte får mycket bekräftelse/ sex i er relation. 
     
    Så frågan är väl om han har så fantastiska gener att du vill fortsätta stryka medhårs och alltid spana efter hot, eller om du ska säga farväl och lycka till?
    Min erfarenhet säger att 5/6 män är otrogna om rätt kvinna frågar och den sjätte ber om ursäkt för att han tackar nej.

Svar på tråden Otrogen man