• Allek

    Ni som har läst äldreomsorgslyftet!

    Ni som har läst äldreomsorgslyftet och därför fått era böcker betalda från er arbetsgivare, har ni behövt lämna tillbaka kurslitteraturen till er arbetsplats efteråt. Jag har ett problem, då min chef efter avslutad utbildning säger att böckerna ska lämnas tillbaka, då jag inte fått någon information om att böckerna inte är mina, så har jag därför sålt dem, vad anser ni? Vad gjorde er arbetsgivare?

  • Svar på tråden Ni som har läst äldreomsorgslyftet!
  • Minimalen

    Vår arbetsgivare la sig inte i något då vi lånade böckerna genom skolan. Så vi lämnade självklart  tillbaka dem till skolan.

  • Allek

    Våra arbetsgivare beställde böckerna via vår syv. Känner mig lite dum, men hade inte en tanke på att det inte skulle vara mina böcker, jag antecknade i de och behandlade dem som mina privata, det hade man ju inte gjort annars 

  • EpicF
    Allek skrev 2024-01-23 18:34:59 följande:

    Våra arbetsgivare beställde böckerna via vår syv. Känner mig lite dum, men hade inte en tanke på att det inte skulle vara mina böcker, jag antecknade i de och behandlade dem som mina privata, det hade man ju inte gjort annars 


    Hur ställer sig din arbetsgivare till att du nu har sålt böckerna? 

    Det är självklart att böckerna tillhör arbetsgivare när det är denne som både beställt dem och betalar. 

    Alla kursböcker min arbetsgivare/jag i egenskap av chef beställer och betalar till vidareutbildningar är avdelningens och ska lämnas tillbaka dit efter avslutat utbildning. 
  • Allek

    Jag antog det, då ingen annan information gavs. När jag tänker på det nu, så kan jag typ se logiken, men som sagt, ingen av de som pluggat har fått informationen, flera har studerat innan oss, men inga böcker har återanvänts, utan nya har beställts till alla, de som jag har frågat har svarat att de inte vet om det ska återlämnas. Jag vet endast en som lämnat tillbaka böckerna efter fullvärdiga studier, vilket enligt hennes ord var för "jag visste inte om jag skulle". Jag kan som sagt se logiken i det nu, men jag har antagit att då ingen, och jag menar ingen, av alla som pluggat i hela kommunen fått besked om att det ska återlämnas, förrän nu, 1.5 månad efter avslutad utbildning. 

    Det är därför jag frågar här, är det helt enkelt så att det var självklart att de skulle lämnas tillbaka och att jag bara varit trög? Jag förväntade att man skulle få den information när man fick böckerna och började studera 

  • Allek

    Min chef var väldigt schysst, jag berättade att jag sålt dem direkt när det kom på tal. Jag tänker självklart ersätta böckerna, men var nyfiken på hur det har fungerat på andra ställen och hur jag har kunnat missuppfatta så Skäms

Svar på tråden Ni som har läst äldreomsorgslyftet!