• Miatheone

    Ta hjälp privat

    Hej, Jag och min man har försökt få till barn nr.2 nu i cirka 1,5 år utan att lyckas. Har varit i kontakt med vården som inte vill hjälpa till då vi har gemensamt barn sen innan. Nu måste vi istället vända oss till en privat klinik. Har inte allt för mkt pengar till att göra en privat fertilitetsutredning. Vill därför nu höra er andras upplevelser av er som gjort privat utredning, har det gått vägen och blivit en bebis till slut? 

  • Svar på tråden Ta hjälp privat
  • Juliab

    Hej, 

    jag och min man har också ett gemensamt barn sedan tidigare, och nu har vi försökt med syskon i 8 cykler utan resultat. Vi påbörjade vår utredning denna veckan på en privat klinik och jag kan uppdatera dig här om du vill. 


    utredningen är inte särskilt dyr, allt är förstås relativt men den kommer att gå på ca 5000kr. Det är ett första steg för att se om det är något som inte är som det ska iaf. 


    därefter får vi se hur vi väljer att gå vidare. 

  • Cececilia

    Vi har inga barn sen innnan. Men gjort utredning. 4.5 tusen och gav inte mycket. Inga spolningar eller hormoner  på Livio. Det 

  • Miatheone
    Juliab skrev 2024-01-27 20:18:55 följande:

    Hej, 

    jag och min man har också ett gemensamt barn sedan tidigare, och nu har vi försökt med syskon i 8 cykler utan resultat. Vi påbörjade vår utredning denna veckan på en privat klinik och jag kan uppdatera dig här om du vill. 


    utredningen är inte särskilt dyr, allt är förstås relativt men den kommer att gå på ca 5000kr. Det är ett första steg för att se om det är något som inte är som det ska iaf. 


    därefter får vi se hur vi väljer att gå vidare. 


    Hej och tack för svar. Vore supersnällt om du vill ge mig lite uppdateringar här då vi just nu överväger att ta hjälp privat iallafall för en utredning. Kommer det fram att enda möjligheten är IVF för oss så kommer det tyvärr ta stopp där då det är alldelles för mkt pengar för oss i dagsläget. 
  • Juliab
    Cececilia skrev 2024-01-27 21:18:57 följande:

    Vi har inga barn sen innnan. Men gjort utredning. 4.5 tusen och gav inte mycket. Inga spolningar eller hormoner  på Livio. Det 


    Fin ni inga förklaribgar till ofrivillig barnlöshet?
  • Cececilia
    Juliab skrev 2024-01-28 21:50:01 följande:
    Fin ni inga förklaribgar till ofrivillig barnlöshet?

    Ne ingen enskild anledning, mer än halvdåligt amh för min ålder och min ena äggstock är mindre efter en cystoperation. Vi har haft ett ma för snart ett år sen, så en gång har spermierna hittat fram iallafall. 


    Vi ska spola äggledarna genom offentliga vården nu i vår och förhoppningsvis komma närmare en lösning 🙏

Svar på tråden Ta hjälp privat