• Hulda134

    Drömt om mitt ex 3 nätter i rad

    Hej, det är så att jag har drömt om mitt ex 3 nätter i rad. Jag o mitt ex gjorde slut för ett halvår sen och det gick ganska snabbt med att båda skaffade någon ny och vi har inte träffat sen vi gjorde slut. men för 3 dagar sen så såg jag mitt ex när jag var och handlade och är 100% att han såg mig med efter det så har jag börjat drömma om mitt ex, det är inte så att när jag såg mitt ex att jag började sakna mitt ex utan jag tänkte inte på att mitt ex var där liksom. Men nu är det tredje natten i rad jag drömmer om mitt ex och det är annorlunda drömmar varje natt. Inatt drömde jag om att vi hade en gemensam lägenheten och att han aldrig var i den så jag bodde där och så var jag o min nuvarande partner och sov så vaknade vi av att mitt ex och exets nya kom och skulle sova i lägenheten, medans i dom andra drömmarna har det varit att det bara varit jag och mitt ex som har suttit och pratat om hur vi hade det tillsammans förr. Vad kan det detta bero på?

  • Svar på tråden Drömt om mitt ex 3 nätter i rad
  • Anonym (Tro ej)

    i våra drömmar bearbetar vi dagens händelser och tankar. Jag misstänker att du tänkt på honom, vilket gett ringar å vattnet. 

  • Anonym (Hmm)

    Din hjärna behöver bearbeta relationen lite, och det verkar som att du har gått vidare och accepterat att även han gjort det.

  • Hulda134
    Anonym (Hmm) skrev 2024-01-16 14:16:08 följande:

    Din hjärna behöver bearbeta relationen lite, och det verkar som att du har gått vidare och accepterat att även han gjort det.


    Ja verkligen men är det verkligen normalt att drömma om en person flera nätter i rad. Är liksom fjärde gången jag drömmer om mitt ex nu
  • Anonym (Hmm)
    Hulda134 skrev 2024-01-17 13:04:19 följande:
    Ja verkligen men är det verkligen normalt att drömma om en person flera nätter i rad. Är liksom fjärde gången jag drömmer om mitt ex nu
    Ja det är det. Din hjärna kan behöva lång tid att ta sig igenom allt.
  • Hulda134
    Anonym (Hmm) skrev 2024-01-17 13:18:28 följande:
    Ja det är det. Din hjärna kan behöva lång tid att ta sig igenom allt.
    Ja men jag känner mig ju typ otrogen mot min nya partner när jag vaknar. Gör med skam i kroppen flera timmar efter jag vaknat.
  • Anonym (Hmm)
    Hulda134 skrev 2024-01-17 13:32:42 följande:
    Ja men jag känner mig ju typ otrogen mot min nya partner när jag vaknar. Gör med skam i kroppen flera timmar efter jag vaknat.
    Varför då? Ni har väl inte sex i drömmen?
  • Hulda134
    Anonym (Hmm) skrev 2024-01-17 13:50:03 följande:
    Varför då? Ni har väl inte sex i drömmen?
    nej det har vi inte. Men att sova brevid sin partner samtidigt som man drömmer om sitt ex och sen vakna brevid sin partner och det första man tänker på är sitt ex är ju inte jätterolig känsla
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-01-16 14:16:08 följande:

    Din hjärna behöver bearbeta relationen lite, och det verkar som att du har gått vidare och accepterat att även han gjort det.


    Det tror jag med
  • Anonym (Hmm)
    Hulda134 skrev 2024-01-17 23:09:22 följande:
    nej det har vi inte. Men att sova brevid sin partner samtidigt som man drömmer om sitt ex och sen vakna brevid sin partner och det första man tänker på är sitt ex är ju inte jätterolig känsla
    Nej det är klart inte kul, men du har inget att skämmas för, även om du hade drömt om sex med exet. Man kan inte styra sina drömmar ändå.
  • Anonym (Hmm)

    Kan också säga att ju mer du grubblar över detta och grämer dig desto större risk att det fortsätter snurra i hjärnan.

Svar på tråden Drömt om mitt ex 3 nätter i rad