• zeldur

    Göteborgare: Vart går man på fest?

    Tjena!


    Vi är ett gäng i 35-årsåldern som ska åka till Göteborg för att festa, men vi har inte en aning om vart man kan gå ut i Göteborg.

    Vi var i Göteborg för typ fem år sen och då var vi först på någon trevlig typ bar/pub som nog var i närheten av där Shotluckan och The Queen verkar ligga nu. Kanske var någon av de vi var på, vet inte hur länge de varit där. Är de trevliga nu?

    Sen var vi på någon klubb också förra gången som var bra. Två dansgolv har jag för mig och det kan ha varit en HBTQ-klubb fast jag är inte säker.

    Båda ställena kändes som de var glad, öppen stämning med en blandad ålder. Vad finns det i Göteborg nu som är bra? Mer laid-back än posh letar vi efter. Gärna lite HBTQ-positivt. Gärna musik som inte bara är dunk-dunk utan i alla fall blandat med äldre låtar (eller bara mer pop/rock).

    Please alla Göteborgare: Enlighten me!

  • Svar på tråden Göteborgare: Vart går man på fest?
  • Goneril

    Ingen aning om vad ungdomar gör nu för tiden och HBTQ förstår jag mig inte på, men krogar känner jag till. Varför inte ta en drink på Rooftop bar, Drakens Brasseri, på 34:e våningen med en fantastisk utsikt, (vid klart väder förstås). Cocktailmeny och skön musik. Ett tips.                                                                                                                                                                                                  En skojig och mysig krog är Gurras, Postgatan, nära Nordstan, roliga menyer. Googla! Jättefin service, man känner sig väl omhändertagen. 

  • Anonym (Annica)

    Kan det ha varit Gretas ni var på förra gången? Den är populär, och HBTQ-ig. Bee bar ligger nära, och där kanske ni kan börja kvällen?

Svar på tråden Göteborgare: Vart går man på fest?