• ElissaLevin

    Ångrar man den 3 dje

    Har alltid drömt om en stor familj. helst 3 barn. 


    Jag o min man har 2 barn tillsammans, 4,5 & 1,5! Just nu kan jag inte ens tänka mig tredje då livet som småbarnsförälder är jobbigt såklart plus jobba 100% på de , allt vab , sömnlösa nätter, 0 egen tid med maken så vi inte har familj i samma stad.

    jag är nöjd med mina två pojkar. Jag längtar till att vi kan göra mer saker ihop , få känna sig lite piggare & få mer energi . För vi alla vet ju hur speciellt bebis tiden tar på en så mycket. tills dom är runt 3 tycker jag ändå är intensivt och mycket som händer.

    Men någonstans inom mig så känner jag mig inte klar ? Som att en tredje i framtiden hade varit mysigt . mina graviditeter är hemska för övrigt , ligger på sjukhus första tiden med drop osv rasar ner i vikt Och kan varken äta dricka knappt kissa. 

    Som jag skrev ? det känns ändå som att 3  skulle kännas rätt. Men till min fråga nu . Kommer vi ångra oss ????? Ja känner mångaaaa som säger att 2 räckte gott o väl och att de blev för mkt med den tredje?. att de var bra som det var innan, att man nästan ångrar det. inte för man inte älskar dom . Men att det kanske hade varit lättare med dom två man hade. Lättare med allt ?. 

    Så du med tre barn ?hur känner du ? 

  • Svar på tråden Ångrar man den 3 dje
  • Fjäril kär

    Trean handlar mer om när den föds jämfört med syskonen. Tre barn tätt är att be om problem i många avseenden om man inte har en fungerande omgivning, stabil grund att stå på  och resurser att ta hjälp av. 

    Min trea var en äkta sladdis med syskonen på 8 och 10 år.  Då fanns det möjligheter och förutsättningar med trean som inte alls fanns med dom andra två så jag kände mig oerhört privilegierad i den sitsen. Bra inkomster, stabilt äktenskap,  självgående äldre barn etc. Det fanns utrymme att ta hand om en riskgraviditet, sjukskrivning och havandeskapspenning och sen kunna njuta av bebistid som om det var första barnet. 

Svar på tråden Ångrar man den 3 dje