• Anonym (Labolina)

    Långa blödningar

     Hej hej ja ville bara kolla om nån haft som jag, långdragna blödningar och isf hur länge de är normalt att det håller i sig.

    Jag gjorde en hemgjort sista november med cytotec, 4 veckor senare fick jag 2 tabletter till pga han hittade lite rester (läkaren trodde egentligen de skulle komma ut själv men eftersom jag skulle utomlands tyckte han för infeltionsriskens skull att de va bättre att ta cytotec igen). Ja tog dessa och jag tror de som fanns kvar kom ut, det är nu 2 veckor sen och jag blöder fortfarande, inte mycket men som en liten mens.. Hur länge är det normalt att blöda? Räknas omgång 2 som en "ny" abort så man kan blöda upp till en månad eller? Tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Långa blödningar
  • Anonym (Tja)

    Det där är helt individuellt. Vissa blöder bara några dagar andra flera veckor. Men jag skulle kolla upp mig för säkerhets skull. Eftersom du hade rester sist. 

  • Anonym (Anonym21)

    Jag blöde i små mängder som en mindre mens i 4 veckor sedan började jag stört blöda i 1 vecka . Extremt riklig mens . Men för mig var det rester kvar .. har du varit på någon ny undersökning så det inte är rester kvar ? Sköterskan jag pratade med sa till mig:
    " Om inte alla rester är ute kan inte livmodertappen sluta/stänga sig utan du kommer fortsätta blöda". 
    Men barnmorskan jag pratade med sa att blödningar är individuellt och kan hålla på veckor.

Svar på tråden Långa blödningar