• Anonym (A)

    Min syster blir utnyttjad

    Så som rubriken lyder enligt ovan. Kort bakgrund är 
    Min familj invandrade till Sverige på 90 talet. Min lillasyster har haft mycket dålig självkänsla och också kopplad till utseende. Så när hon är ung träffar hon en svensk kille ute på en fest med sina väninnor och blir mycket kär i denna unga kille, detta berättar hon efter ett halvår till mig. Jag har mycket god relation med min lillasyster så hon berättar allting för mig kan man säga. 
    Okej så de har sen denna kväll kontakt med varandra. Jag inser snabb att han leker med min systers känslor då han vid samma tidpunkt uppvaktar flera andra tjejer. Min syster blir självklart ledsen men fortsätter att träffa denna kille i flera år till och med. Senare blir hon gravid och såklart blir svår situation för oss allihop. Killen försvinner från henne helt liksom. Min syster får tyvärr efter många samtal genomgå en abort och blir mycket deprimerad under tre år. Jag har bett killen att inte ta kontakt med henne, men han lyssnar inte alls. Min syster har gift sig och flyttat iväg och fått en dotter med sin man. Men den här killen fortsätter att föreslå saker och försöker övertala henne liksom att gå på dejter med honom. Hur kan jag gå vidare i denna situation för att liksom skydda min syster och familjen? Svenska killar kan svara gärna, om ni har sex med tjejer på det här sättet under flera år och till och med lämnar ett barn bakom sig, hur kan man förstå det här? Hur kan man leka på det här sättet? 

  • Svar på tråden Min syster blir utnyttjad
  • Anonym (f)

    Tja, vissa är idioter. Din syster verkar inte blockera honom, hon vet hur han är så nu är ansvaret att inte falla dit igen hennes.

  • Anonym (Tyvärr)

    Det kan du inte. Den enda som kan stoppa detta är din syster, hon måste säga nej och blockera honom.

  • Anonym (A)

    Tack till er som tagit sig tiden att svara. Alltså jag förstår att det såklart är min syster som ska göra det, men jag vet ju att hon på riktigt faller dit. Han hade inte hört av sig till henne på ett år nu. Sedan tog han kontakt och önskade henne god jul så hon grubblar och blir påmind om allting och är mycket ledsen. Så vill veta hur jag kan säga till honom. Förstår inte vad han vill min syster, förstöra hennes liv eller vad? 

  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (A) skrev 2024-01-12 20:14:46 följande:

    Tack till er som tagit sig tiden att svara. Alltså jag förstår att det såklart är min syster som ska göra det, men jag vet ju att hon på riktigt faller dit. Han hade inte hört av sig till henne på ett år nu. Sedan tog han kontakt och önskade henne god jul så hon grubblar och blir påmind om allting och är mycket ledsen. Så vill veta hur jag kan säga till honom. Förstår inte vad han vill min syster, förstöra hennes liv eller vad? 


    INGENTING. Och du ska inte. Den du ska prata med är din syster!
  • Anonym (A)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-01-12 20:43:59 följande:
    INGENTING. Och du ska inte. Den du ska prata med är din syster!
    Men känns som att hon blir ledsen och inte kan säga till själv. Försöker förstå vad det är han vill henne och varför. Vet att det är vedertagen här att man ska sköta sig själv men vill finnas där och hjälpa min syster vi har en nära relation och önskar inte se henne såhär ledsen igen 
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (A) skrev 2024-01-12 21:09:09 följande:
    Men känns som att hon blir ledsen och inte kan säga till själv. Försöker förstå vad det är han vill henne och varför. Vet att det är vedertagen här att man ska sköta sig själv men vill finnas där och hjälpa min syster vi har en nära relation och önskar inte se henne såhär ledsen igen 
    Ja men det är enda sättet. Om du kontaktar honom så dras han bara ännu mer in i era liv! Du kommer aldrig förstå honom ändå.

    Det handlar inte om att sköta sig själv, det du vill och tror funkar bara inte!
Svar på tråden Min syster blir utnyttjad