• Maggan1986

    Studera komvux

    Hej 

    Jag arbetar idag heltid, har tänkt börja studera vid sidan av. Behöver läsa upp gymnasiet. Tänkte höra vilken skola som är bäst, på distans? Tänker mest på vilken skola som har bäst lärare och vilken skola har ni bra erfarenheter av och tvärt om vilken skola bör man inte söka till? Har ni några tips? Ska läsa en kurs i taget hade jag tänkt. 


     

  • Svar på tråden Studera komvux
  • BeautifulLiz

    Min son läste upp sina betyg via Komvux, hos Hermods.
    Du kan läsa enstaka kurser och har du inte CSN så kan du helt bestämma studietakten själv.

    Kurserna är uppdelade i olika steg, med prov och uppdrag, allt från tre till fem. Sen avslutas kursen med muntlig examination.

    Har fungerat jättebra för min son.
    Han har ofta pluggat hemma hos mig, så jag har rätt bra koll på detta också. (Som bollplank lär man sig också en del.)

    Kolla på Hermods och bilda dig en uppfattning, studieplattformen heter Novo.

    Lycka till!


    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Maggan1986
    BeautifulLiz skrev 2024-01-12 12:25:08 följande:

    Min son läste upp sina betyg via Komvux, hos Hermods.
    Du kan läsa enstaka kurser och har du inte CSN så kan du helt bestämma studietakten själv.

    Kurserna är uppdelade i olika steg, med prov och uppdrag, allt från tre till fem. Sen avslutas kursen med muntlig examination.

    Har fungerat jättebra för min son.
    Han har ofta pluggat hemma hos mig, så jag har rätt bra koll på detta också. (Som bollplank lär man sig också en del.)

    Kolla på Hermods och bilda dig en uppfattning, studieplattformen heter Novo.

    Lycka till!


    Tack så mycket för ditt svar, ska in och kika där ☺️
  • Yuppyupp

    Jag börjar på NTI för andra gången nu i februari. Läser också enstaka kurser för att ha något att göra och stimulera hjärnan med under föräldraledigheten. Dom har enbart distans! :) 

  • NinjaBird

    Jag har gått på NTI. Läste tre kurser samtidigt som jag jobbade heltid. NTI fungerade bra tycker jag. Man har som någon annan också skrev olika uppdrag som lämnas in under kursens gång. Kan vara både skriftligt eller muntligt. De skriftliga är ibland på tid. Vissa kurser avslutas med ett prov, andra kan innebära ett muntligt samtal med läraren.

Svar på tråden Studera komvux