• shitshit1211

    HJÄLP hitta mer info högskola

    Jag behöver verkligen någons vänlig och kunnig människas hjälp. Jag vill veta om detta program: www.miun.se/utbildning/program/webbutveckling/


    innehåller salstentamen eller inte. Har psykiska problem som gör det omöjligt för mig att ta mig in till en tenta så jag måste verkligen veta att det inte är något på plats, hemtenta är inga problem. 
    Jag skrev till hjälpen på sidan för att fråga kring salstentamen och praktik men dom gav mig bara detta svar:
    "Behörigheten är grundläggande behörighet
    Om det skulle ingå en salstenta i programmet har du rätt att tentera på din hemort eller i dess närhet, det eftersom programmet ges på distans
    Det finns ingen information om att det skulle ingå praktik i programmet"
    Vem ska jag fråga för att få ett riktigt svar? Går det ens att få?
  • Svar på tråden HJÄLP hitta mer info högskola
  • mammaåten

    Har du kollat igenom kursplanerna för alla kurser?


    Examinationsform framgår av respektive kursplan, exempelvis tentamen, inlämningsuppgifter, projekt, rapporter och laborationer.

  • shitshit1211
    mammaåten skrev 2024-01-10 18:09:50 följande:

    Har du kollat igenom kursplanerna för alla kurser?


    Examinationsform framgår av respektive kursplan, exempelvis tentamen, inlämningsuppgifter, projekt, rapporter och laborationer.


    Vart kan jag hitta detta? Finns det på skolans hemsida så jag kan söka mig fram till den specifika kursen kanske? Har inte hittat någon info på egen hand
  • Anonym (Molly)

    Salstentamina ökar nu med AI, hemtentor för riskabelt. Så även om det bara varit hemtentor förr kan det ändras.

    Det går att ansöka om anpassningar för särskilda behov, om du tex behöver ett mindre rum istället för en stor sal kan det gå att lösa av högskolan.

  • mammaåten
    shitshit1211 skrev 2024-01-10 18:23:53 följande:
    Vart kan jag hitta detta? Finns det på skolans hemsida så jag kan söka mig fram till den specifika kursen kanske? Har inte hittat någon info på egen hand
    Ja, jag klickade vidare från länken du skickade. Där står ju alla kurserna, vet inte om det också finns länk till själva kursplanen. Annars går du bara in på deras hemsida som du säger och söker fram kurserna en och en.
  • Anonym (S)

    Hej

    Dessvärre kan du nog inte få en garanti om detta.
    Kursplaner ändras hela tiden och examinationsformer också.

    Jag går ett universitetsprogram nu och väldigt många av våra examinationer ser annorlunda ut i både form och innehåll mot terminen/erna innan och efter.

Svar på tråden HJÄLP hitta mer info högskola