• Studenten123

    Spärrad från termin 3 tandläkare

    Hej, jag studerar tandläkare och blev spärrad från termin 3 då jag inte kommit upp med tillräckligt många poäng. Jag hade tänkt skriva en tenta där jag var säker på att jag kommer komma upp i tillräckligt med poäng men hamnade tyvärr på sjukhus och kunde inte skriva tentan. Jag har nu panik! För SYV tycker jag ska ansöka om studieuppehåll men då får jag inte CSN vilket leder till att jag inte klarar det ekonomiskt. Någon som vart i liknande situation? Jag är endast 2hp från att komma upp i tillräckligt antal poäng för att få gå termin 3 :(

  • Svar på tråden Spärrad från termin 3 tandläkare
  • Anonym (Gasque)

    Det är nog bara att bita i det sura äpplet och söka något enkelt jobb tills du kan ta igen poängen.

    Gränsen är satt av en anledning och den ska ju vara någonstans.

    Jag blev underkänd på en 15 p- tenta med 59,5 p på proven där 60 p var godkänt en gång.

    Jag var sur i flera dar men har man inte klarat det man ska så har man inte.

  • Anonym (Lis)

    Det kan ju gå att ansöka om dispens om det finns särskilda skäl. Men det är ju lite sent + att studievägledaren inte föreslog det så då kanske det inte går. Försök hitta jobb och komma ikapp med alla saknade poäng (inte bara de 2, utan alla) tills du får fortsätta med utbildningen (till hösten?).

Svar på tråden Spärrad från termin 3 tandläkare