• Reyhn

    Samtala med andra sidan?

    Efter att ha sett https://www.netflix.com/title/80998853 på Netflix är jag nu också en av dem som tror det finns något mer än livet. Det skulle åtminstone vara intressant att undersöka vidare.

    Är det nån som har erfarenhet av ett medium i Skåne som kan ta emot budskap från andra sidan?

    Jag letar inte efter spåkvinnor, personlighetskännare och dylikt. Jag letar efter nån som, precis som i TV-serien, kan höra och förmedla vad avlidna har att säga.

  • Svar på tråden Samtala med andra sidan?
  • Anonym (Ursus Minor)

    Finns säkert många som vill ta pengar från personer som tror på Netflix-dokumentärer. Mitt råd är att du sparar slantarna till något bättre - kanske en utbildning i källkritik?

  • Anonym (Medial)

    Sånt är svårt, medium kan inte beställa en specifik person utan måste vänta på kontakt. OM den öht kommer.
    Däremot kan många, inklusive mig själv, känna energier och även ibland se "saker" som andra inte har förmåga till.

    Jag har valt att "lägga locket på" då dessa energier tar mer än de ger, då även fast jag ibland ber om tecken. Det är oerhört komplicerat.

    Denna gåva/belastning går ofta i arv.
    Vi blir ifrågasatta, men med tiden bryr man sig inte längre. Då vi vet och tvivlarna bara... tror.

    Hoppas inte för mycket, det blir bättre tids nog ändå.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Medial) skrev 2024-01-09 19:31:10 följande:

    Sånt är svårt, medium kan inte beställa en specifik person utan måste vänta på kontakt. OM den öht kommer.
    Däremot kan många, inklusive mig själv, känna energier och även ibland se "saker" som andra inte har förmåga till.

    Jag har valt att "lägga locket på" då dessa energier tar mer än de ger, då även fast jag ibland ber om tecken. Det är oerhört komplicerat.

    Denna gåva/belastning går ofta i arv.
    Vi blir ifrågasatta, men med tiden bryr man sig inte längre. Då vi vet och tvivlarna bara... tror.

    Hoppas inte för mycket, det blir bättre tids nog ändå.


    Spännande
  • Anonym (Medial)
    Anonym (Hm) skrev 2024-01-09 20:31:42 följande:
    Spännande
    Jo, men inte bara en gåva som sagt.
  • beli
    Anonym (Medial) skrev 2024-01-09 19:31:10 följande:

    Sånt är svårt, medium kan inte beställa en specifik person utan måste vänta på kontakt. OM den öht kommer.
    Däremot kan många, inklusive mig själv, känna energier och även ibland se "saker" som andra inte har förmåga till.

    Jag har valt att "lägga locket på" då dessa energier tar mer än de ger, då även fast jag ibland ber om tecken. Det är oerhört komplicerat.

    Denna gåva/belastning går ofta i arv.
    Vi blir ifrågasatta, men med tiden bryr man sig inte längre. Då vi vet och tvivlarna bara... tror.

    Hoppas inte för mycket, det blir bättre tids nog ändå.


    Det jag tycker är intressant är psykologi och hjärnans funktioner. Det finns oerhört mycket man kan lura hjärnan med, som synvillor. Hjärnan kan också lura sig själv.

    Ett exempel är ju hur självmordsbombare har hört Gud ge order till dem.
Svar på tråden Samtala med andra sidan?