• Anonym (Orolig)

    Orolig pga testa tidigt spökstreck

    Har tyvärr inte möjlighet att bli gravid men är orolig att jag är det. Vill inte ha pekpinnar då ni inte vet orsaken. 


    Men har använt testa tidigt av tre olika märken och alla visar svagt efter tiden har passerat. Ingenting visas under tiden de ska läsas av men på två syns svaga breda långt efter tiden och på clearblue endast ett tydligt spökstreck dvs väldigt smalt streck. 


    någon som har erfarenhet av det här?

  • Svar på tråden Orolig pga testa tidigt spökstreck
  • IceFrappe

    Ok men varför tar du inte ett digitalt tidigt test som tydligt kan visa om du är gravid eller inte? Förlåt men fattar mig inte på folk som ska insistera på dessa pinnar med ev svaga feltolkande späkstreck osv. Ta ett digitalt tidigt test istället för att använda dessa stickor som man inte ens kan tolka ordentligt Så slipper du dina hjärnspöken. 

  • Anonym (Typ)

    Man ska inte läsa efter tiden. Blir det inte något inom bestämd tid är det nog inte troligt att du är gravid 

  • Anonym (Orolig)
    IceFrappe skrev 2024-01-09 11:25:36 följande:

    Ok men varför tar du inte ett digitalt tidigt test som tydligt kan visa om du är gravid eller inte? Förlåt men fattar mig inte på folk som ska insistera på dessa pinnar med ev svaga feltolkande späkstreck osv. Ta ett digitalt tidigt test istället för att använda dessa stickor som man inte ens kan tolka ordentligt Så slipper du dina hjärnspöken. 


    Har inte använt stickor endast test som heter testa tidigt.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Typ) skrev 2024-01-09 11:30:41 följande:

    Man ska inte läsa efter tiden. Blir det inte något inom bestämd tid är det nog inte troligt att du är gravid 


    Borde vara så, hoppas 
  • IceFrappe

    Du ska inte använda test som visar streck, det var min poäng du ska använda ett digitalt test som säger GRAVID ELLER EJ GRAVID, förstår du skillnaden? Det tidiga testet du använt är i princip en sticka som visar ett test ändå. 

  • Anonym (Orolig)
    IceFrappe skrev 2024-01-09 11:52:30 följande:

    Du ska inte använda test som visar streck, det var min poäng du ska använda ett digitalt test som säger GRAVID ELLER EJ GRAVID, förstår du skillnaden? Det tidiga testet du använt är i princip en sticka som visar ett test ändå. 


    OK DÅ FÖRSTÅR JAG! 


    Kan tyvärr inte testa digitalt förrän beräknad mens och den är väldigt oregelbunden.

  • Anonym (Va)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-01-09 11:58:45 följande:

    OK DÅ FÖRSTÅR JAG! 


    Kan tyvärr inte testa digitalt förrän beräknad mens och den är väldigt oregelbunden.


    Varför kan du inte det? Finns ju tester att köpa överallt .
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Va) skrev 2024-01-09 12:00:22 följande:
    Varför kan du inte det? Finns ju tester att köpa överallt .
    Ja tester finns. Menar att testa tidigt har en större känslighet för hcg. Digitalt kan tas vid beräknad mens.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-01-09 12:10:54 följande:
    Ja tester finns. Menar att testa tidigt har en större känslighet för hcg. Digitalt kan tas vid beräknad mens.

    https://www.apotekhjartat.se/produkt/clearblue-digitalt-ultratidigt-graviditetstest/?code=1045784&ab_version=A&gclid=CjwKCAiA-vOsBhAAEiwAIWR0TZ9op5CsaLAH7n_TwKX1a_4L748xjVibrSsAtL52NWREG7aLZGiwOBoC4s0QAvD_BwE


    5-6 dgr innan mens, 10 som gräns för HCG. Digitalt.

  • Anonym (Va)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-01-09 12:50:07 följande:
    Vet inte hur jag ska räkna pga oregelbunden mens. Men antar efter senast samlag.
    tja, tänker att det digitala superkänsliga ger dig mer svar än det ickedigitala iaf.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Va) skrev 2024-01-09 12:53:21 följande:
    tja, tänker att det digitala superkänsliga ger dig mer svar än det ickedigitala iaf.
    Ok tack 🙏 
  • IceFrappe

    Du kan absolut köra på den digitala med tidigt svar, jag menar om du ändå tror att du är gravid så är ju din mens antagligen redan due eller ska bli det i dagarna så jag tycker du ska köra på ett digitalt test, stickor eller digitalt det spelar ingen roll i detta fallen egentligen så ska du inte ta stickor heller isåfall då om man ska resonera som du gör för där ska du egentligen också hålla koll på din beräknade mens. Det digitala ger iallafall ett tydligt svar OCH dem är lika känsliga om inte bättre än stickorna där du inte ens verkar kunna tolka dina resultat  


     

Svar på tråden Orolig pga testa tidigt spökstreck