• beli

    Säng 180-190 cm LÅNG (inte bred!) - var?

    Jag har googlat på sängar som är 180-190 cm långa (jag är själv 160, så behöver inte 200). Jag tycker jag får träffar, men när jag sedan går in på de sidorna så har de inte alls de måtten.

    Finns det nån här som faktiskt HAR en lite kortare säng och kan berätta var den är inköpt? Jag bor i Stockholm.

  • Svar på tråden Säng 180-190 cm LÅNG (inte bred!) - var?
  • Kodiany

    Om du googlar på juniorsäng 180 så får du lite fler relevanta träffar. Jag såg någon som verkade vara resårbotten, resten var ribbotten med madrass.

  • myskmalva

    På en del ställen (ofta butiker specialicerade på just sängar) kan man få en specialbyggd säng med de mått man vill ha. Men det är dyrare än en säng med standardmått så har du plats för en tvåmeterssäng så är det nog inte värt det.

  • Cissy67

    Frankrike har som Standardmått 140x190 (190 lång). Finns bra utbud på JYSK i Frankrike. Föreslår att du kontaktar JYSK i Sverige och ber dem ta över en från Frankrike.

  • beli

    Tack för svar och tips! Knasigt att det ska vara så svårt att hitta en kortare säng. Jag har googlat på juniorsängar, men har bara hittat enkelsängar. Jag skulle alltså vilja ha en säng som är typ 160 bred och 180-190 lång.

Svar på tråden Säng 180-190 cm LÅNG (inte bred!) - var?