• Parkblomman1

    Rester från MA?

    Jag fick ett MA i mitten av december och har gjort graviditetstest då och då för att se att hormonet går ner och se att det blivit negativt.

    Till en början sjönk hormonet for men senaste 1,5v så har det varit väldigt låga nivåer som varierar lite mellan dag till dag. Ena dagen är testen nästintill blanka dock ej helt helt blanka och andra dagar är strecken tydligare.

    Kan det vara testet kvar och att det är det som spökar? Ni som fått MA, hur har era tester sett ut 3-4v efter avbrytandet?

    Avbrytandet skedde 7+6.

    När jag fick ett ännu tidigare missfall försvann strecket från en dag till den andra. Se den översta bilden.

    När jag fick så svagt streck den 1 jan så var jag övertygad om att det skulle vara helt blankt efter någon dag. Men icke!

  • Svar på tråden Rester från MA?
  • MagganTop

    först efter 6 veckor visade gravtest negativt efter mitt ma (upptäcktes i v 12 att det avstannat någon gång i v 6)

  • Parkblomman1
    MagganTop skrev 2024-01-06 18:55:37 följande:

    först efter 6 veckor visade gravtest negativt efter mitt ma (upptäcktes i v 12 att det avstannat någon gång i v 6)


    Vet du om dina tester också pendlade upp och ner innan det blev helt negativ?
  • cutepenguin

    Mina blev negativa efter 18 dagar från det att jag började blöda. Men mina minskade hela tiden. 

    Om jag var du skulle jag ta kontakt med gyn så de får kolla om det finns rester kvar. 🥰

  • cutepenguin
    cutepenguin skrev 2024-01-06 19:13:18 följande:

    Mina blev negativa efter 18 dagar från det att jag började blöda. Men mina minskade hela tiden. 

    Om jag var du skulle jag ta kontakt med gyn så de får kolla om det finns rester kvar. 🥰


     


    Tillägg: Fick MA i vecka 10, men embryot hade dött i vecka 5 någongång. 

  • Parkblomman1
    cutepenguin skrev 2024-01-06 19:13:18 följande:

    Mina blev negativa efter 18 dagar från det att jag började blöda. Men mina minskade hela tiden. 

    Om jag var du skulle jag ta kontakt med gyn så de får kolla om det finns rester kvar. 🥰


    Tack för svar! Jag har en inbokad tid om ca 1,5v hos barnmorskan jag träffade vid avbrytandet. Vi bokade in den i samband med avbrytandet. Om jag inte har fått ett negativt test innan dess så låter jag tiden vara kvar så får de göra en undersökning då :) 

    Tycker att det är så märkligt att det pendlar så mycket. Testerna jag har tagit och jämfört med är tagna runt samma tidpunkt varje dag..
Svar på tråden Rester från MA?