• Ordinär Man

    Är det viktigt på vilken sida av knäckemackan man brer på?

    Nog är det väl så att många har en bestämd uppfattning om vilken sida av brödet man brer på. Förutom då att det flesta föredrar uppsidan.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det viktigt på vilken sida av knäckemackan man brer på?
  • Anonym (rrr)

    Jaha ska vi alla veta vilken sida du tycker är fattig?

  • EnAnonumius
    Ordinär Man skrev 2024-01-03 23:41:26 följande:

    Är det inte allmänt känt att den släta sidan är den fattiga, då det inte finns hål där smöret fastnar.


    Nej det är inte "allmänt känt". 
    Om det hade varit allmänt känt så hade du ju knappast fått den frågan. 🙄
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Viktigt)

    Ja det är ju fruktansvärt viktigt vilken sida du brer på under Sveriges riktes lag..

    Du måste bre på översidan så klart...
    annars hamnar ju smöret på undersidan..och det blir ju katastrof.Drömmer

  • Ordinär Man
    Ordinär Man skrev 2024-01-03 23:41:26 följande:

    Är det inte allmänt känt att den släta sidan är den fattiga, då det inte finns hål där smöret fastnar.


    Beror också lite på hur man definierar allmänt känt. Flört
  • FuckGoggleAskMe

    Jag minns att jag tyckte det var oerhört viktigt på vilken sida av olika bröd, som man hade på smör, när jag var fyra år. Jag tillrättavisade alla som gjorde fel. Sen släppte jag det, föreslår att du gör detsamma. 

  • Hyllemor

    Enligt Falu Rågruts grundare SKA man bre på det som du kallar för den "rika sidan", alltså den släta, men jag fattar inte alls det ... seriöst! VARFÖR vill man äta något som raspar emot tungan?! Det är ju fattigt att plågas, liksom.

  • Anonym (Viktigt)
    Hyllemor skrev 2024-01-04 00:06:41 följande:

    Enligt Falu Rågruts grundare SKA man bre på det som du kallar för den "rika sidan", alltså den släta, men jag fattar inte alls det ... seriöst! VARFÖR vill man äta något som raspar emot tungan?! Det är ju fattigt att plågas, liksom.


    Haha då har jag alltid brett på fel sida om man ska bre på den släta sidan..

    Det blir ju mer smör eller mjukost som jag använder istället för smör om man brer på den andra sidan ju..Skrattande
  • Minimalen

    Varför  in bara bre på båda sidorna så slipper man allt tjafs när idioterna ska komma och lägga sig i. Alltid får man någon galning att bli helt rabiat.

Svar på tråden Är det viktigt på vilken sida av knäckemackan man brer på?