• Hannah0808

    Ingen hjälp från Amningsmottagningen

    Hej!
    Skulle jättegärna ta emot tips. Vår dotter har blivit så svår att söva och hon använder bröstet som napp och vägrar släppa och ligger och snuttar och snuttar. Hon blir jättefrustrerad när man får stoppa in fingret i mungipan på henne för att hon ska släppa Och då börjar det om, vill tillbaka fast hon är mätt och/eller kräks strax efter för att  hon börjar gråta. Har varit på amningsmottagningen och de sa bara att jag gör allt och att jag ska försöka få dottern 3 månader att ta nappen.
    min dotter vägrar napp och får kväljningar när vi försökt. Hon stoppar in hela handen istället och kräks.
     Det har blivit en ond cirkel. 

  • Svar på tråden Ingen hjälp från Amningsmottagningen
  • Holaquetal12

    Har du provat olika typer av nappar? Säkert din fråga men ändå. Finns också nån grej man klistrat på bröstvårtan när man ammar om man har problem med amningen. My har ju inte du det men tänker om du använder en sån och sedan liksom kopplar loss dig när hon har somnat vid bröstet om du förstår hur jag tänker? den känns mer som ett riktigt bröst och kanske lättare för henne att snurra på den? 


    blir hon tillräckligt mätt vid amning? vet det är en mycket jobbig period ni går genom nu 

  • Molnenhimmel

    Det är en känslig period runt 8-10 månader. Har haft samma problem som du men inte lyckats få in ett finger ens pga starkt sug och tänder så fick ont. Napp funkade inte heller. Brukade försiktigt dra i bröstet precis vid munnen och säga att jag lägger ner han. Började även i den åldern att ta bort bröstet innan han somnade och de va lite jobbigt men la mig bredvid och höll om han så gick de bra. Mitt råd är att avbryta amningen innan hon somnat, precis innan

  • Emala

    Hade samma problem med min dotter,  hon har fått kväljningar och vägrat napp.  
    Nu är hon snart två år och använder fortfarande mig som napp.
    Jobbigt, men det går väl över. 

Svar på tråden Ingen hjälp från Amningsmottagningen