• Sarahsallad

    Fet mage -tips?

    Jag är en ung tjej (myndig) på 158 centimeter och väger ca 54 kilogram. Vikten har (sedan jag växt klart ungefär) legat mellan ungefär 49-58 kilogram. Just nu ligger den alltså på 54-sträcket och har gjort det under det senaste året med undantag för en period i höstas där jag unnade mig för mycket och nästan snuddade vid 60-sträcket. Jag har skärpt mig sedan dess och är tillbaka på 54 kg men är fortfarande inte nöjd eftersom jag har en så tjock mage. 

    Under hela mina tonår har jag verkligen hatat min mage specifikt. Hatat. Jag är rätt smal i övrigt men det är den här jävla magen som jag inte blir av med. Snälla hjälp! Vad kan jag göra? Jag är beredd på att göra vad som helst. Jag äter ingen frukost, ibland ingen lunch, jag avstår från godis och jag ska bli bättre på att avstå från skitmat även om jag är rätt duktig. De senaste månaderna har jag varit duktig med de 10 000-stegen varje dag och jag går ut och springer också. Dessutom gör jag styrketräning också. Ändå är jag så jävla tjock. Snälla hjälp mig jag gör vad som helst. Jag vet att man inte kan punktförbränna fett men ge mig tips på hur man går ner i vikt samt övningar för att få mer definierade magmuskler.
    Tack på förhand!<333
  • Svar på tråden Fet mage -tips?
  • Sarahsallad
    Lodjursungen skrev 2023-12-22 09:53:01 följande:

    Du borde äta mer. Men nyttigt


    Har du tips på vad jag skulle kunna äta? Det får gärna vara billigt. :)
  • Lodjursungen
    Sarahsallad skrev 2023-12-22 10:01:40 följande:
    Har du tips på vad jag skulle kunna äta? Det får gärna vara billigt. :)

    Undvik allt som innehåller mjöl och socker till att börja med. Du kanske är känslig mot laktos oxå så undvik de. 


     

  • blomman 2

    Det låter som att du är sk Äppelformad Dvs smala ben och armar.
    Sedan har vi tjejer som har koll kroppar dvs rätt raka, liten byst.
    och slutligen de päron formade med breda höfter och smal midja.
    Det går att hitta en video på youtube om de tre kroppstyperna,rätt intressant.
    Jag har lärt mig att den kroppstypen du verkar ha är mer känslig för vissa födoämnen som lätt sätter sig kring just magen.
    Det som bör hjälpa är att äta enligt Paleo eller Lchf.
    Jag tycker personligen att Paleo är att föredra.
    Tänk på att du behöver tänka hållbart och ingen kvick fix?så tag inte bara bort ifrån kosten utan ATT ersätta det med något annat som låter gott. För risken är annars att falla tillbaka till de gamla vanorna igen.
    Lycka till .

  • blomman 2
    blomman 2 skrev 2023-12-22 10:28:47 följande:

    Det låter som att du är sk Äppelformad Dvs smala ben och armar.
    Sedan har vi tjejer som har koll kroppar dvs rätt raka, liten byst.
    och slutligen de päron formade med breda höfter och smal midja.
    Det går att hitta en video på youtube om de tre kroppstyperna,rätt intressant.
    Jag har lärt mig att den kroppstypen du verkar ha är mer känslig för vissa födoämnen som lätt sätter sig kring just magen.
    Det som bör hjälpa är att äta enligt Paleo eller Lchf.
    Jag tycker personligen att Paleo är att föredra.
    Tänk på att du behöver tänka hållbart och ingen kvick fix?så tag inte bara bort ifrån kosten utan ATT ersätta det med något annat som låter gott. För risken är annars att falla tillbaka till de gamla vanorna igen.
    Lycka till .


    Smala ben och armar med rund mage skulle det stå..,☺️
  • callmepreggoornot

    Du är helt normalviktig. Mage är inbillning eller pga ev livmoder. Att hålla på att skippa måltider är bara korkat. Låter mer som en begynnande ätstörning så var försiktig.

  • Sol5889

    Håller med föregående inlägg.
    Kvinnor har en livmoder. Att magen inte är helt platt är normalt på kvinnor.

  • Gaskarl
    Sol5889 skrev 2023-12-22 15:31:02 följande:

    Håller med föregående inlägg.
    Kvinnor har en livmoder. Att magen inte är helt platt är normalt på kvinnor.


    Du säger att du stört dig på din mage hela ditt liv. Kan det vara så, jag nedvärderar dig inte på något sätt ni, att din mage sitter som ett hjärnspöke? Många människor med ätstörningar ser sig ju själva som enorma, trots att dom lider av undervikt.
  • Sarahsallad
    Lodjursungen skrev 2023-12-22 10:23:58 följande:

    Undvik allt som innehåller mjöl och socker till att börja med. Du kanske är känslig mot laktos oxå så undvik de. 


     


    Tack!!! Ja, alltså ibland är min mage ganska platt men den sväller så jag har tänkt att jag kanske kan åtgärda det med kosten. Tack!!!!
  • Sarahsallad
    blomman 2 skrev 2023-12-22 10:28:47 följande:

    Det låter som att du är sk Äppelformad Dvs smala ben och armar.
    Sedan har vi tjejer som har koll kroppar dvs rätt raka, liten byst.
    och slutligen de päron formade med breda höfter och smal midja.
    Det går att hitta en video på youtube om de tre kroppstyperna,rätt intressant.
    Jag har lärt mig att den kroppstypen du verkar ha är mer känslig för vissa födoämnen som lätt sätter sig kring just magen.
    Det som bör hjälpa är att äta enligt Paleo eller Lchf.
    Jag tycker personligen att Paleo är att föredra.
    Tänk på att du behöver tänka hållbart och ingen kvick fix?så tag inte bara bort ifrån kosten utan ATT ersätta det med något annat som låter gott. För risken är annars att falla tillbaka till de gamla vanorna igen.
    Lycka till .


    Ja, jag borde hitta mer hållbara lösningar. Tack för tipsen!!!
Svar på tråden Fet mage -tips?