• stjärnfallet

    Jobb på förskola gravid

    Hej!

    Jag och min sambo planerar bli gravida. Börjar jobba fulltid på småbarnsavdelning i januari. Har två missfall efter varandra i bagaget. Finns det risker att jobba på småbarn tidigt i graviditeten?
    Tänker tunga lyft och så.
     
    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Jobb på förskola gravid
  • Grinchenärhär

    Hej! 


    Nej ett missfall är inte något som sker på grund av oss, att vi lyft för tungt som i detta fallet och inte heller pga stress. 

    Men om du känner dig mycket orolig med dina två missfall i bagaget så kontakta din bm för att kanske kunna prata med henne eller få stöd från en kurator eller så. ????🏻

  • Anonym (Hej)

    Första tanken är ju att du måste ju inte lyfta och barn är ju inte så tunga.
    Är ju som alltid att man ska tänka på hur man gör om man väl lyfter.  Antar ni har stege el "hiss" vid blöjbyte. 

    Funkar jättebra stt jobba under graviditet så länge kroppen tycker det är ok. Men är inget som är farligt som kan leda till missfall. 

    Jobbade på förskola undrar två av mina graviditet, ena jobbade jag till em innan sonen föddes (2v innan bf)
    Hade svårt att dammsuga o flytta runt på tripp trappstolarna annars kunde jag köra på som vanligt

  • Anonym (Hmm)

    Jag skulle vara mer orolig för våld mot magen. Små barn är ju inte lugna direkt och kan råka springa in i en osv.

Svar på tråden Jobb på förskola gravid