• Murresnurre

    Skinn skjorta

    Var på HM och köpte en ny skjorta inför julen. Fick då tips av tjejen som jobbade där om en svart skjorta i skinn imitation. Lite porrigt tänkte jag, men hon sa att typ skinn kläder som byxor och skjortor är mer populärt än någonsin.
    Någon som har erfarenhet av detta material. 
    Ja, det blev ett köp, och min fru blev väldigt överraskad av mitt val. Återstår att se när den sätts på.


  • Svar på tråden Skinn skjorta
  • Anonym (Sär)

    Sär    skrivning 🤓

    Lycka till med skinnskjortan 😎

  • Anonym (Mja)

    Alltså det VAR inne för typ ett år sen kanske, men nu är det väl inte speciellt trendigt längre. Ibland gör de så: förespråkar kläder som säljer dåligt för att slippa ha stora lager som de sen måste rea ut. 

  • Anonym (Marie)
    Anonym (Mja) skrev 2023-12-15 08:29:54 följande:

    Alltså det VAR inne för typ ett år sen kanske, men nu är det väl inte speciellt trendigt längre. Ibland gör de så: förespråkar kläder som säljer dåligt för att slippa ha stora lager som de sen måste rea ut. 


    Det är inne! Man ser ju överallt att tjejer och killar har byxor/leggins i "skinn" På nätet teve och influenserna har dessa plagg.

    Tycker att du som köpte skjortan var grymt tufft ggjort. Snyggt!
  • Anonym (Mja)
    Anonym (Marie) skrev 2023-12-15 19:38:42 följande:
    Det är inne! Man ser ju överallt att tjejer och killar har byxor/leggins i "skinn" På nätet teve och influenserna har dessa plagg.

    Tycker att du som köpte skjortan var grymt tufft ggjort. Snyggt!
    Nä det är det inte, men det var inne förra året. 
  • Anonym (Marie)
    Anonym (Mja) skrev 2023-12-15 20:00:29 följande:
    Nä det är det inte, men det var inne förra året. 
    Vad konstigt att inte skinnklädsel överlag verkar inne! Malin Åkerman hade en skinnskjol på sig i svt programmet "Carina Bergfeldt" och Theo hade skinnbyxor på uppesittarkvällen. Trots att det var inne för ett årsedan 🤔
  • Sam Ståhl

    Definitionen av när nåt är inne och när det är ute handlar mycket om identifikation.

    Tillhör man de som identifierar sig med de som hänger på trenden när det blivit stort och populärt och medvetet av den stora massan. (Fuskskinn "inne nu")

    Tillhör man de som identifierar sig med de som är snabbare att fånga upp trender innan den stora massan börjat bli medveten om det. (Fuskskinn "ute nu" eftersom de som hänger på trenden har ju börjat använda det, alltså tycker jag det är ute annars är jag själv också då en del av de som är ute)

    En förenklad bild absolut men välj själv vilken "grupp" du vill tillhöra.

    Jag personligen gillar fuskskinn skarpt sedan länge, tycker det är snyggt visuellt och ger en signal med diskret erotiska undertoner och snuddar sensualitet också.

  • Purple Haze of Sweden
    Anonym (Marie) skrev 2023-12-15 19:38:42 följande:
    Det är inne! Man ser ju överallt att tjejer och killar har byxor/leggins i "skinn" På nätet teve och influenserna har dessa plagg.

    Tycker att du som köpte skjortan var grymt tufft ggjort. Snyggt!
    Ärligt talat förstår jag inte vad det har för betydelse om det är "inne" eller inte? Frågan är väl snarare om du enbart köper kläder beroende på om de är inne och populära? Då är det ju i princip inte du själv som avgör vad du ska köpa utan ENBART tillverkarna/producenterna som helt och hållet avgör hur du ska gå klädd.

    Jag är själv en person som totalt skiter i vad som är poppis och köper det jag själv tycker är snyggt. Samt icke desto minst - vad som är kvalitet.

    Låtsasskinn eller fakeskinn är inte min grej. Jag köper ÄKTA vara dvs ÄKTA SKINN eller ÄKTA LÄDER. Men nu snackar vi KVALITET.  Skrattande
  • Sam Ståhl
    Purple Haze of Sweden skrev 2024-03-23 13:32:27 följande:
    Ärligt talat förstår jag inte vad det har för betydelse om det är "inne" eller inte? Frågan är väl snarare om du enbart köper kläder beroende på om de är inne och populära? Då är det ju i princip inte du själv som avgör vad du ska köpa utan ENBART tillverkarna/producenterna som helt och hållet avgör hur du ska gå klädd.

    Jag är själv en person som totalt skiter i vad som är poppis och köper det jag själv tycker är snyggt. Samt icke desto minst - vad som är kvalitet.

    Låtsasskinn eller fakeskinn är inte min grej. Jag köper ÄKTA vara dvs ÄKTA SKINN eller ÄKTA LÄDER. Men nu snackar vi KVALITET.  // Skrattande
    Visst är äkta skinn en helt annan sak men det är också mycket dyrare och svårare att få till perfekt passform än med fuskskinnets större elasticitet 

    Men när det blir bra blir det också verkligen väldigt BRATungan ute.

    Och att stå över trender är ett statement i sig.
  • Purple Haze of Sweden
    Sam Ståhl skrev 2024-03-23 13:43:05 följande:
    Visst är äkta skinn en helt annan sak men det är också mycket dyrare och svårare att få till perfekt passform än med fuskskinnets större elasticitet 

    Men när det blir bra blir det också verkligen väldigt BRATungan ute.

    Och att stå över trender är ett statement i sig.
    Vill man klä sig som alla andra och se ut som alla andra så är naturligtvis upp till var och en om man tycker det är läckert.  Gråter
    Dvs - bli en i mängden!
  • Anonym (Nepp)

    Nej, aldrig fattat grejen med skinn eller päls heller för den delen. Varken äkta eller fuskvarianter.

    Inte särskilt snyggt och opraktiskt dessutom. Går inte att tvätta i maskin som oftast och är instängt vilket leder till svett och otrevliga lukter. 
    Ohygieniskt plagg. Ofräscht att bära. 

  • Sussi79
    Anonym (Nepp) skrev 2024-04-03 03:36:10 följande:

    Nej, aldrig fattat grejen med skinn eller päls heller för den delen. Varken äkta eller fuskvarianter.

    Inte särskilt snyggt och opraktiskt dessutom. Går inte att tvätta i maskin som oftast och är instängt vilket leder till svett och otrevliga lukter. 
    Ohygieniskt plagg. Ofräscht att bära. 


    Smaken är som baken...
    Jag gillar och har både skinnbyxor och kjol. Och har det mer än gärna. Lätt att hålla rent är det också, när man enkelt kan torka av om det blivit en fläck. 
    Och apropå skinnskjorta, har jag även köpt en till min man.
Svar på tråden Skinn skjorta