• Nakato

    sjuksköterska

    Undrar om någon har kommit in på ssk programmet med låga poäng. Har 12,76 och 0,15 på hp. Har sökt till luleå men nu hamnade jag som reserv 61. Finns det chans att jag kommer in eller är det kört för mig? finns det någon som kom in med så låga poäng som jag har? Är väldig ledsen vill verkligen börja plugga nu i höst. Tack på förhand
    Sam

  • Svar på tråden sjuksköterska
  • Rivjärnet92

    Förlåt men hur lyckas man skriva 0,15 på hp? Bara genom att kryssa i samma svarsalternativ genom testets alla delar så kammar du lätt hem 0,3 p...

  • Nakato

    Jag är dåligt på matte och svenska. Tyckte hela provet var svårt men försökte mitt bästa.

  • Anonym (d)
    Rivjärnet92 skrev 2023-12-11 13:19:41 följande:

    Förlåt men hur lyckas man skriva 0,15 på hp? Bara genom att kryssa i samma svarsalternativ genom testets alla delar så kammar du lätt hem 0,3 p...


    Hur lyckas man så ofta klampa in och sparka på TS i onödan?
  • toughshit
    Nakato skrev 2023-12-11 13:24:32 följande:

    Jag är dåligt på matte och svenska. Tyckte hela provet var svårt men försökte mitt bästa.


    Skit i såna där idioter som skriver sånt.

    Håller tummarna för dig! 


    Jag har också sökt ssk fast i Stockholm. Ligger också som reserv, men vi får hoppas på andra urvalet! Jag har hört att många söker ofta flera universitet för att ha större chans att komma in på något av sina val. Så jag hoppas det är många som tackat nej nu eller kommit in på andra program 😊


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Nakato

    Tack va snäll du är😊 Är man idiot så är man det.

    Har sett många som kommit in utanför Stockholm med betydligt lägre poäng  så man vet aldrig.  Hoppas att vi kommer in. Håller tummarna för dig med😊

  • toughshit
    Nakato skrev 2023-12-13 19:39:44 följande:

    Tack va snäll du är😊 Är man idiot så är man det.

    Har sett många som kommit in utanför Stockholm med betydligt lägre poäng  så man vet aldrig.  Hoppas att vi kommer in. Håller tummarna för dig med😊


    Det är säkert synd om personen i fråga, som tar sig tid att skriva onödiga kommentarer till främlingar här 😊

    Jag har 15,66 i meritpoäng, så ganska lågt för att söka i Stockholm, men jag hoppas ändå. Jag ligger väl i underkant om man kollar sökande tidigare år. Hoppas på andra urvalet eller reserv. Jag kan inte söka utanför Stockholm heller pga har barn i förskola och skola.

    Just nu sitter jag och letar info och gamla trådar hur det har gått för folk som sökt tidigare år 😅
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Nakato

    Vissa människor tänker inte alls.

    Jag har också barn och skulle vilja söka i stockholm men mina poäng är väldigt låga. 15,66 finns det hopp annars mälardalen ligger inte så långt från Stockholm. Har en vän som studera där och har barn, hon tycker det har funkat. Hon har gjort sin praktik på Södertälje sjukhus. Jag har barn också som går i skolan o förskolan 😊 därför sökte jag distans.  

    Jag har håller på med Engelska 7 för att få en extra merit poäng.

    Jag har gjort likadant som dig😂 letat runt för folk som sökt samma programm innan.   Det kommer att gå bra vi håller tummarna 😊

  • Rivjärnet92

    Vad fan hoppar ni på mig för? Vill du själv bli vårdad av en person som inte kan räkna ut koncentrationener på mediciner, eller som inte kan läsa och förstå läkares ordinationer? Helvete alltså vad korkade flera av er är. Det handlar till syvende och sist om PATIENTSÄKERHETEN, era avarter.

    Men för all del, jag hoppas verkligen inte att ni klagar på undermålig vård den gången ni får det.

  • toughshit
    Nakato skrev 2023-12-14 10:46:32 följande:

    Vissa människor tänker inte alls.

    Jag har också barn och skulle vilja söka i stockholm men mina poäng är väldigt låga. 15,66 finns det hopp annars mälardalen ligger inte så långt från Stockholm. Har en vän som studera där och har barn, hon tycker det har funkat. Hon har gjort sin praktik på Södertälje sjukhus. Jag har barn också som går i skolan o förskolan 😊 därför sökte jag distans.  

    Jag har håller på med Engelska 7 för att få en extra merit poäng.

    Jag har gjort likadant som dig😂 letat runt för folk som sökt samma programm innan.   Det kommer att gå bra vi håller tummarna 😊


    Ahh, det är lite sent nu, men skulle jag inte komma in till VT så kan jag ju prova att söka mälardalen på distans till HT 😅 Sökte KI distans också, men högt tryck där.

    Har du hittat nåt bra ställe/forum att se hur det gått för tidigare sökande då? Det är min kvällsunderhållning just nu 😂 
    Rivjärnet92 skrev 2023-12-14 11:05:03 följande:

    Vad fan hoppar ni på mig för? Vill du själv bli vårdad av en person som inte kan räkna ut koncentrationener på mediciner, eller som inte kan läsa och förstå läkares ordinationer? Helvete alltså vad korkade flera av er är. Det handlar till syvende och sist om PATIENTSÄKERHETEN, era avarter.

    Men för all del, jag hoppas verkligen inte att ni klagar på undermålig vård den gången ni får det.



    Klarar man inte läkemedelsberäkningen så blir man inte godkänd och kuggar därmed utbildningen. Jag förstår att det är triggande för en del personer att läsa i forum på internet, men oroa dig inte i onödan 😊 Hoppas du mår bättre snart.
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Nakato

    Tror inte Mälardalen har distans, hon pendlar fram och tillbaka men hon har sagt at de behöver inte vara på plats typ varje dag. Det har funkat bra för henne och hon ta examen i Juni😊 Om du inte kommer in nu så kan du söka till HT och sen byta till Stockholm efter första termin😊 

    Jag brukar kollar på denna forum men det är mest gamla tråd från typ 2-3 år sen som jag hittar😊

    Oh snälla du jag har ett B i svenska 3 som är typ min fjärde språk och är godkänd i matte 2B. Mina låga poäng beror på den utbildning jag valde när jag gick gymnasiet för 10 år sen (Hotell o Restaurang) och jag var ny i Sverige då. Högskoleprovet är redan svårt och jag tränade 0 inför det  och fick 0,15.
    Läkarna på vårdcentralen googla för att kollar vad som är fel med en😂 va fan snackar du om? jag jobbar på sjukhus på en vårdavdelning med sjuksköterskor som kan knappt pratar ditt språk så take a pill and chill please.  Pratar inte ens om Patientsäkerhet om du inte vet vad det innebär😂 Om du jobbar inom sjukvården så skulle du veta vad som egentligen pågår där men som det verkar så är du här och bara kommentera på saker som du inte ens ha fakta om😂 Det lättaste svenska som jag stötar på varje dag är läkarnas ordinationer!

Svar på tråden sjuksköterska