• Matrossofia92

    Positivt test + mens + negativt test

    Hej förra veckan den 4/12 uteblir min mens, jag tar CB ultra digital som visar GRAVID. fredag har jag och min sambo sex och senare märker jag att jag har fått min mens 5 dagar försent. jag har inte inte ont eller liknade.och blödningen är som en mens men det är flera klumpar och mörkröd färg under helgen. På måndags morgonen tar jag nytt test. Som visar INTE GRAVID. Jag har fått yrsel och illamående under helgen som fortfarande håller i sig. 
    Är jag inte längre gravid ?!? Någon som har varit med om det här?!?

  • Svar på tråden Positivt test + mens + negativt test
  • Cececilia
    Matrossofia92 skrev 2023-12-11 11:08:59 följande:
    Positivt test + mens + negativt test

    Hej förra veckan den 4/12 uteblir min mens, jag tar CB ultra digital som visar GRAVID. fredag har jag och min sambo sex och senare märker jag att jag har fått min mens 5 dagar försent. jag har inte inte ont eller liknade.och blödningen är som en mens men det är flera klumpar och mörkröd färg under helgen. På måndags morgonen tar jag nytt test. Som visar INTE GRAVID. Jag har fått yrsel och illamående under helgen som fortfarande håller i sig. 
    Är jag inte längre gravid ?!? Någon som har varit med om det här?!?


    Tyvärr har du nog haft ett tidigt missfall 😔 tyvärr slutat många graviditeter i missfall, beklagar 😢 
  • Aliona

    Det låter som ett missfall. Beklagar. Det är tyvärr väldigt vanligt. Du kan kanske ta ett till test om några dagar bara för att utesluta att det senaste testet visade fel. 

  • Matrossofia92

    Jag har misstänkt att det var ett missfall 😢men jag har inte haft ont alls eller liknande. Jag har inte heller haft symtom tidigare men helt plötsligt kommer yrsel och illamående 😭

  • Cececilia
    Matrossofia92 skrev 2023-12-11 12:00:54 följande:

    Jag har misstänkt att det var ett missfall 😢men jag har inte haft ont alls eller liknande. Jag har inte heller haft symtom tidigare men helt plötsligt kommer yrsel och illamående 😭


    Verkligen så tråkigt! Illamående och yrsel kan säkert bero på hormonomställningen. 
  • nathalie85
    Matrossofia92 skrev 2023-12-11 12:00:54 följande:

    Jag har misstänkt att det var ett missfall 😢men jag har inte haft ont alls eller liknande. Jag har inte heller haft symtom tidigare men helt plötsligt kommer yrsel och illamående 😭


    dessa super tidiga mf som sker runt BIM kallas kemisk graviditet. hinner fästa lite,
    utsöndra hormon och sedan fortsätta vidare. Haft liknande. ?behandla? det som en mens, och hoppas nästa försök blir bättre :). 
Svar på tråden Positivt test + mens + negativt test