• Anonym (Ledsen tjej :()

    Hur ska jag göra för att finna sex njutbart och härligt?

    Hej! Jag är en 22-årig tjej som har haft problem med mitt sexliv ända sedan jag debuterade (var tre år sen nu). Jag har så otroligt svårt för att njuta och slappna av då jag är så himla rädd för att bli dömd av killen på något vis/att killen ska tycka jag är ett dåligt och tråkigt loch. Jag är rädd för att vara för äcklig, för slampig, låta fult, se ful ut, att min kropp är ful, suga dåligt, inte vara tillräckligt trång/skön, tråkig, you name it. Detta har nu lett till att jag inte kan ha sex längre (ligger ändå bara som en stel pinne pga rädsla för att göra bort mig) pga samlagssmärta. Jag går till psykolog angående detta men blir inte bättre. Finns det någonting man kan göra för att må bättre kring det här? 

  • Svar på tråden Hur ska jag göra för att finna sex njutbart och härligt?
  • Anonym (Ö)

    Vad tråkigt att du har det så. Tyvärr inte allt för ovanligt bland unga kvinnor. Till det positiva hör att det brukar bli bättre och att många kvinnor kommer ur de där blockeringarna när de blir lite äldre.

    Hur har ditt sexliv sett ut fram tills nu? Jag tänker att det kan vara lättare att utforska sin sexualitet tillsammans med någon man känner sig trygg med under en period, snarare än mer kortvariga sexuella förbindelser. Inte för att det är nåt (moraliskt) fel med det senare utan just för att det kan krävas en del tid och framför allt tillit för att våga öppna sig, visa vad man tycker är skönt, ge uttryck för det osv.

  • Anonym (Linda)

    Jag skulle råda till att för en period sluta upp med att ha sex och istället jobba på dig själv och ta upp sexet igen när du känner dig mer redo och vet vad du vill ha och vilka krav du kan ställa.  Du är ung och har hela livet på dig att utforska din sexualitet. Ta en dag i taget. 

    Men en bra övning är onani. Lär känna dig själv genom din kropp. Ta på den, smek den. Lär dig tycka om den. Upptäck hur det känns att smeka ben, armar, bröst . Gör dig bekväm med att känna på dig själv. Hur känns det när din kropp är avslappnad och mjuk. Kittlas det nånstans? Kan du skratta år det eller är det jobbigt?  Upptäck dina egna gränser.   Nånstans på vägen kommer du känna lusten och vad den gör med dig och din kropp.

  • Anonym (Man)

    Men du slappna av de läser sig , lär känna dig själv först så du vet lite va du gillar, se e de bara slappa av å gå på de killar e inte så erfarna i den åldern heller! Hitta någon du gillar å utforska ihop prata å känefter:)

  • Anonym (g)

    Föreslår att du fortsätter ventilera hos psykolog och även ber om vägledning till att höja ditt eget självförtroende.

    Sex och sexuella detaljer är personliga ämnen som du får ta upp med en partner.

    Det enda råd jag kan ge är att inte gå med på saker som inte känns bra och gör dig obekväm. En man som tjatar och försöker övertala dig till sånt är ingen bra människa. Försök hitta någon som respekterar dig och dina gränser.

  • Xlr8

    Så rädslan att göra bort dig är så stark att du väljer att göra bort dig totalt??? 

    Vad har du haft sex med för creepy män. 
    Sex med någon som ligger som en klubbad säl bara skriker våldtäktsmän 

  • Anonym (Öppen blomma)

    Du behöver hitta en superpositiv erfaren kille/ man som har tålamod, helt enkelt. 

    Jag hittade en man som bara uppskattade ihjäl mig och alla hinder försvann. Han var försiktig men samtidigt lekfull och så passionerat jäkla kåt på min kropp och sa och visade det så det slutade med att jag blev galen och tiggde om det han ville göra och han fick göra allt. 

    När man blockerat sig som du verkar ha gjort så behöver ni bestämma att det inte blir någon penetration innan du verkligen ber om det. Låt honom jobba för det- en skicklig älskare kommer att ta det som en utmaning och du kommer att komma över det här, du är ung och har all tid i världen.

    Du kan hjälpa dig själv genom att leka på egen hand med fingrar eller en leksak. Du kan se till att få icke-sexuell beröring som massage, eller att en kompis pysslar med ditt hår eller naglar, eller bara genom att gå och basta och simma och smörja dig med väldoftande krämer efteråt. Låt din kropp uppleva sensuella saker och varierad beröring utan krav på sex. För att koppla om det som blivit snett. 

    Vi människor är gjorda för beröring, den dämpar ångest och stärker våra band till varandra. Det måste vara hemskt när psyket skriker och blockerar så att det inte är möjligt. Lycka till, du kommer att hitta rätt kille att göra lycklig, förr eller senare! Hjärta

  • Anonym (Mumin)

    För det första så måste du sluta klanka ner på dig själv och din kropp, jag lovar att du är vacker som du är och en kille som gillar dig borde acceptera dig som du är.
    Det är tydligt att du har psykiska spärrar och spänningar som förstör upplevelsen för dig gör dig av med dem så kommer resten så småningom också, du kan inte njuta av sex om din kropp är inställd på flykt eller ångest

  • Anonym (JB)

    Ha inte sex förrän du kommit över det här. 

  • tuxxe
    Anonym (Ledsen tjej :() skrev 2023-12-10 13:14:47 följande:
    Hur ska jag göra för att finna sex njutbart och härligt?

    Hej! Jag är en 22-årig tjej som har haft problem med mitt sexliv ända sedan jag debuterade (var tre år sen nu). Jag har så otroligt svårt för att njuta och slappna av då jag är så himla rädd för att bli dömd av killen på något vis/att killen ska tycka jag är ett dåligt och tråkigt loch. Jag är rädd för att vara för äcklig, för slampig, låta fult, se ful ut, att min kropp är ful, suga dåligt, inte vara tillräckligt trång/skön, tråkig, you name it. Detta har nu lett till att jag inte kan ha sex längre (ligger ändå bara som en stel pinne pga rädsla för att göra bort mig) pga samlagssmärta. Jag går till psykolog angående detta men blir inte bättre. Finns det någonting man kan göra för att må bättre kring det här? 


    Stoooor kram på dig

    med rätt person blir det bättre 
  • Anonym (AB)

    Du behöver hitta rätt kille... gärna erfaren... kanske lite äldre, någon som inte stressar dig utan låter allt få ta sin tid och som du kan koppla av med.

  • tuxxe
    Anonym (JB) skrev 2023-12-10 16:07:19 följande:

    Ha inte sex förrän du kommit över det här. 


    Skulle tvärtom säga

    träffa en snubbe som kan vägleda,som kan läsa dig,förklara för honom och ge dig hän.
    han kommer att se till så att du kan ge dig hän och njuta i din takt.
  • Anonym (Vad jag gillar)

    Vad jag gillar (har sexuellt trauma efter övergrepp) är att få killen att gå med på att vara stilla och mest ligga där med penisen i vädret. Så får jag utforska honom och mig själv med honom som jag vill och jag känner mig inte fast/utnyttjad. Att han följer mina instruktioner och inte agerar utan att jag säger det (utan att jag är bdsm-dominant) Bli penetrerad fast i mitt eget tempo och djup.

    Fast det är nog få män som är ok med det tyvärr.    

  • tuxxe
    Anonym (Vad jag gillar) skrev 2023-12-15 18:41:02 följande:

    Vad jag gillar (har sexuellt trauma efter övergrepp) är att få killen att gå med på att vara stilla och mest ligga där med penisen i vädret. Så får jag utforska honom och mig själv med honom som jag vill och jag känner mig inte fast/utnyttjad. Att han följer mina instruktioner och inte agerar utan att jag säger det (utan att jag är bdsm-dominant) Bli penetrerad fast i mitt eget tempo och djup.

    Fast det är nog få män som är ok med det tyvärr.    


    Det finns många undergivna män som älskar att ligga och låta sig undersökas som en del i att vara duktig 🤣
  • tuxxe
    Anonym (Vad jag gillar) skrev 2023-12-15 18:41:02 följande:

    Vad jag gillar (har sexuellt trauma efter övergrepp) är att få killen att gå med på att vara stilla och mest ligga där med penisen i vädret. Så får jag utforska honom och mig själv med honom som jag vill och jag känner mig inte fast/utnyttjad. Att han följer mina instruktioner och inte agerar utan att jag säger det (utan att jag är bdsm-dominant) Bli penetrerad fast i mitt eget tempo och djup.

    Fast det är nog få män som är ok med det tyvärr.    


    Men ja,jag fattar vad du menar.
  • Spy

    Mitt tips är att hitta en kille som du inleder en relation till som du kan anförtro sig till. sen berättar du om hur du känner och dina rädslor så får ni jobba er sakta åt rätt håll för att du skall se att du duger precis som du är

  • Anonym (Männen)
    Anonym (Ö) skrev 2023-12-10 13:24:26 följande:

    Vad tråkigt att du har det så. Tyvärr inte allt för ovanligt bland unga kvinnor. Till det positiva hör att det brukar bli bättre och att många kvinnor kommer ur de där blockeringarna när de blir lite äldre.

    Hur har ditt sexliv sett ut fram tills nu? Jag tänker att det kan vara lättare att utforska sin sexualitet tillsammans med någon man känner sig trygg med under en period, snarare än mer kortvariga sexuella förbindelser. Inte för att det är nåt (moraliskt) fel med det senare utan just för att det kan krävas en del tid och framför allt tillit för att våga öppna sig, visa vad man tycker är skönt, ge uttryck för det osv.


    Männen har det värre. 
  • Anonym (Männen)
    Spy skrev 2024-01-16 20:04:30 följande:

    Mitt tips är att hitta en kille som du inleder en relation till som du kan anförtro sig till. sen berättar du om hur du känner och dina rädslor så får ni jobba er sakta åt rätt håll för att du skall se att du duger precis som du är


    Jag tror männen kommer ha överseende över hennes ev problem 
Svar på tråden Hur ska jag göra för att finna sex njutbart och härligt?