• Dalarna91

    Sju misfall

    Har nu haft 7 missfall på 2.5 år. 
    Genomgått utredning som visade inget avvikande. 
    Behöver få höra solskenshistoria eller tips på vad jag ska göra nu? 
    Detta tar knäcken på mig.

  • Svar på tråden Sju misfall
  • Lojsan DN
    Dalarna91 skrev 2023-12-05 14:22:18 följande:
    Sju misfall

    Har nu haft 7 missfall på 2.5 år. 
    Genomgått utredning som visade inget avvikande. 
    Behöver få höra solskenshistoria eller tips på vad jag ska göra nu? 
    Detta tar knäcken på mig.


     


    Hej, här är en till som har massa mf av dess olika slag i bagaget. Men jag har med fått 4 underbara barn där i mellan. Sista barnet fick jag diagnosen APS så jag måste gå på blodförtunnande och ta sprutor OM jag blir gravid igen. 


    Men får jag fråga hur länge du har lyckats gå i dina graviditeter? 

  • Dalarna91
    Lojsan DN skrev 2023-12-12 18:58:51 följande:

     


    Hej, här är en till som har massa mf av dess olika slag i bagaget. Men jag har med fått 4 underbara barn där i mellan. Sista barnet fick jag diagnosen APS så jag måste gå på blodförtunnande och ta sprutor OM jag blir gravid igen. 


    Men får jag fråga hur länge du har lyckats gå i dina graviditeter? 


    Va roligt någon svarar och har lite erfarenhet :)
    Tråkigt att höra detta har hänt dig. 

    Jag har gått till 6+2 som längst, gjorde tidigt ultraljud och de va ett ma. 
    Men jag får oftast missfall i v5-6. 

    Jag tar cyclogest, har lågt progrestron. 
    Tar även prednisolon och har ökat till 10 mg. Har ökat immunförsvar. 
    Ska börja ta Trombyl nu. 
    Hur fick du diagnosen aps?
  • Dalarna91
    Lojsan DN skrev 2023-12-12 18:58:51 följande:

     


    Hej, här är en till som har massa mf av dess olika slag i bagaget. Men jag har med fått 4 underbara barn där i mellan. Sista barnet fick jag diagnosen APS så jag måste gå på blodförtunnande och ta sprutor OM jag blir gravid igen. 


    Men får jag fråga hur länge du har lyckats gå i dina graviditeter? 


    Jag ser jag har tagit blodprover mot aps. Proverna va fina. Så jag har inte aps. 
  • Lojsan DN
    Dalarna91 skrev 2023-12-12 19:49:04 följande:
    Va roligt någon svarar och har lite erfarenhet :)
    Tråkigt att höra detta har hänt dig. 

    Jag har gått till 6+2 som längst, gjorde tidigt ultraljud och de va ett ma. 
    Men jag får oftast missfall i v5-6. 

    Jag tar cyclogest, har lågt progrestron. 
    Tar även prednisolon och har ökat till 10 mg. Har ökat immunförsvar. 
    Ska börja ta Trombyl nu. 
    Hur fick du diagnosen aps?

    Tack! Lika tråkigt att du får genomgå det med, men oavsett hur svårt det är så får man acceptera och försöka igen. 


    Jag fick lämna blodprov på mina kardiolopidantikroppar med 12 veckors mellanrum, ligger de för högt så båda gångerna eller andra gången så har man tydligen det. 


    så jag fick börja äta Trombyl jag med, och kommer få äta det resten av mitt liv. 


    Men sen fick jag också utskrivet vaginala progesteron tabletter. Jag tror att de hjälpte mig då, för mitt fjärde barn kom till då. Placebo? Jag vet inte, kanske eller så funkade det. Men det har inte hjälpt nu de sista 9 mf tyvärr. 

  • Dalarna91
    Lojsan DN skrev 2023-12-13 16:44:16 följande:

    Tack! Lika tråkigt att du får genomgå det med, men oavsett hur svårt det är så får man acceptera och försöka igen. 


    Jag fick lämna blodprov på mina kardiolopidantikroppar med 12 veckors mellanrum, ligger de för högt så båda gångerna eller andra gången så har man tydligen det. 


    så jag fick börja äta Trombyl jag med, och kommer få äta det resten av mitt liv. 


    Men sen fick jag också utskrivet vaginala progesteron tabletter. Jag tror att de hjälpte mig då, för mitt fjärde barn kom till då. Placebo? Jag vet inte, kanske eller så funkade det. Men det har inte hjälpt nu de sista 9 mf tyvärr. 


    Va tråkigt det inte funkade. Hoppas jag slipper fler mf. 
Svar på tråden Sju misfall