• AnnaStockholm

    När lyckades er IVF?

    Hej!
    Jag laddar för min andra IVF i januari (gjorde en i augusti som inte tog) och nu har jag blivit besatt av att försöka göra allt rätt för att det ska gå vägen. En utmaning då det snart är jul. Har fryst embryo med bra kvalité. Ni som lyckats gjorde ni något speciellt innan? Hur levde ni? Drack ni noll alkohol? Tack snälla ni som orkar skriva tänker på det här konstant. /Anna

  • Svar på tråden När lyckades er IVF?
  • Cottis

    Jag gjorde sammanlagt tre äggplock (ett i taget såklart), fick ut totalt nio ägg. Åttonde återföringen lyckades, så det tog över två år då jag var tvungen att frysa alla ägg på grund av risk för överstimulering. Men men, till slut så! Väntar en flicka i mars 🥰

  • Zaro

    Jag lyckades på första försöket, men det måste vara slumpen, de flesta lyckas på tredje försöket. Såhär gjorde jag i alla fall: hade jättelång semester. Mediterade och tog det allmänt lugnt. Gick regelbundet på akupunktur. Åt inte snacks. Rörde på mig. Dricker inte koffein, alkohol eller tar droger i vanliga fall och inte nu heller. Sov dock riktigt kasst.

  • Cottis

    Jag dricker inte alkohol alls då jag inte ser någon glädje i det. Det var dock ingen skillnad från de första sju gångerna. 


    Jag vet ärligt talat inte varför det lyckades sista gången. Pure luck, I guess. 

Svar på tråden När lyckades er IVF?