• Love sun

    Kommer det bli något

    Har en kollega som jag är mycket intresserad av, tror han vet det. Han visar också intresse och jag ser honom ibland tittar på i smyg. Vi pratar ibland när vi ses, jobbar på olika avdelningar och ses inte så ofta. Vi är både blyga. Jag anstränger mig men hittar inte på vad jag ska säga, frågar bara om hur det är, och att han är också blyg gör inte saken lättare. Jag kan inte sluta tänka på honom, längtan är smärtsam men det finns aldrig nåt tillfälle där vi kan byta nummer . Dessutom vågar jag inte bjuda ut honom. Tror inte att han kommer att göra nåt åt saken. Jag vet att han gillar mig, ser det på hans blick nen vet om han förstår att jag gillar honom. Det känns så konstigt att vi både är vuxna separerade, har barn och ändå kan inte fixa det här. Jag skulle trott att han inte är seriös och det är bara flirt på jobbet men jag vet att han är jätteblyg . 
    vad skulle du har gjort?

  • Svar på tråden Kommer det bli något
  • Anonym (L)

    Tja, det kommer ju aldrig bli något om ingen av er vågar ta första steget och eftersom du inte kan förändra honom utan bara dig själv så får du själv avgöra hur du ska göra. 


    Det är upp till den som är intresserad att ta tag i saken, om man nu vill att det ska kunna bli något. Du har därför två alternativ:

    1. Ta initiativ. Försök få saker att hända. Våga, även fast du är blyg. Det värsta som kan hända är att du får ett nej och världen går inte under på grund av det.

    2. Du gör ingenting alls, fortsätt på samma sätt som du gör nu, men med risk för att han inte heller tar något initiativ och det aldrig blir något. 

  • Anonym (Gö)

    Jag tycker att du ska våga ta första steget! Prova! Ärligt talat, vad är det värsta som kan hända? 


    Jag var väldigt intresserad av en kille, vet inte om han var intresserad av mig men jag tror det. Väntade på att han skulle ta intiativ eftersom jag själv var ung och inte vågade. Men han tog aldrig något intiativ så det blev aldrig något eftersom jag inte heller gjorde det. Det rann ut i sanden och sen hittade vi båda andra partners. 

  • Anonym (Hade försökt)

    Gillar jag någon hade jag försökt. Jag har lärt mig det. Man skall INTE vänta, särskilt inte om han är skild. Jag tror många kvinnor gör så, vi väntar på att han skall göra något själv eller på någon tid där det är "lämpligt" efter en skilsmässa men så tar nån skata honom istället och vi vet att hade jag vart den där skatan som inte väntade hade han vart tillsammans med mig nu istället för henne.

  • Love sun

    Tack för era svar..Men om nu jag skulle våga ta första steget och om jag skulle ha tur att det inte finns andra personal när jag ser honom, funkar det om jag frågar ?har du lust att hitta på nåt efter jobbet någon gång?? Eller ska jag fråga honom om vad han heter på social media för att sedan chatta med honom(det här är mycket svårt för jag kan inte bara hälsa och fråga om socialmedia). Finns det andra alternativ?

  • Anonym (Låt bli)

    Ta ett råd från en som varit med om det: don't go there. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (L) skrev 2023-11-30 22:45:18 följande:

    Tja, det kommer ju aldrig bli något om ingen av er vågar ta första steget och eftersom du inte kan förändra honom utan bara dig själv så får du själv avgöra hur du ska göra. 


    Det är upp till den som är intresserad att ta tag i saken, om man nu vill att det ska kunna bli något. Du har därför två alternativ:

    1. Ta initiativ. Försök få saker att hända. Våga, även fast du är blyg. Det värsta som kan hända är att du får ett nej och världen går inte under på grund av det.

    2. Du gör ingenting alls, fortsätt på samma sätt som du gör nu, men med risk för att han inte heller tar något initiativ och det aldrig blir något. 


    Du säger det, att det är upp till den som är intresserad att ta tag i saken? Gör det nån skillnad om det är mannen eller kvinnan som gör det, när det handlar om nån på jobbet?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Love sun skrev 2023-11-30 23:00:09 följande:

    Tack för era svar..Men om nu jag skulle våga ta första steget och om jag skulle ha tur att det inte finns andra personal när jag ser honom, funkar det om jag frågar ?har du lust att hitta på nåt efter jobbet någon gång?? Eller ska jag fråga honom om vad han heter på social media för att sedan chatta med honom(det här är mycket svårt för jag kan inte bara hälsa och fråga om socialmedia). Finns det andra alternativ?


    De flesta tycker att det är bättre att det är kvinnan som tar initiativet, om det är på jobbet. Faktum är att män oftast avråds från att ta såna initiativ. Det kan kännas obehagligt för kvinnan att en man på jobbet tänker på henne på det sättet.
    Jag kan bara gå till mig själv, men jag tycker du kan göra i stort sett hur som helst, bara du gör nåt. Det är smickrande om en kvinna visar intresse.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (L) skrev 2023-11-30 22:45:18 följande:

    Tja, det kommer ju aldrig bli något om ingen av er vågar ta första steget och eftersom du inte kan förändra honom utan bara dig själv så får du själv avgöra hur du ska göra. 


    Det är upp till den som är intresserad att ta tag i saken, om man nu vill att det ska kunna bli något. Du har därför två alternativ:


    Om man är intresserad och tror den andre också är intresserad, hur vet man om den andra är intresserad? Vem är intresserad och ska ta tag i saken?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hade försökt) skrev 2023-11-30 22:57:11 följande:

    Gillar jag någon hade jag försökt. Jag har lärt mig det. Man skall INTE vänta, särskilt inte om han är skild. Jag tror många kvinnor gör så, vi väntar på att han skall göra något själv eller på någon tid där det är "lämpligt" efter en skilsmässa men så tar nån skata honom istället och vi vet att hade jag vart den där skatan som inte väntade hade han vart tillsammans med mig nu istället för henne.


    Menar du att du varit intresserad av en man på jobbet och hoppades att han skulle göra nåt?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Gö) skrev 2023-11-30 22:50:27 följande:

    Jag tycker att du ska våga ta första steget! Prova! Ärligt talat, vad är det värsta som kan hända? 


    Jag var väldigt intresserad av en kille, vet inte om han var intresserad av mig men jag tror det. Väntade på att han skulle ta intiativ eftersom jag själv var ung och inte vågade. Men han tog aldrig något intiativ så det blev aldrig något eftersom jag inte heller gjorde det. Det rann ut i sanden och sen hittade vi båda andra partners. 


    Jag var intresserad av en yngre tjej, jag trodde att hon också kände nåt, men att hon var för blyg och inte vågade. Vet du vad de flesta trodde om det?
Svar på tråden Kommer det bli något