• MellisWH

    Molvärk 2-3 dagar efter äl

    Någon här som fått molvärk redan 2-3 dagar efter ägglossning där det sedan tagit sig och visat positivt på grav test (vid rätt tidpunkt att testa såklart)
    aldrig haft molvärk efter ägglossning förut men de kanske inte betyder något alls!?Skrattande

  • Svar på tråden Molvärk 2-3 dagar efter äl
  • Madelene1989

    Hej! 

    Jag upplever exakt samma sak som du just nu. Jag hade ägglossning för en vecka sen och har under hela veckan haft en konstig molvärk som jag inte upplevt förut. Idag har jag även känt någon annan känsla i mina bröst, lite som stickningar. Jag hoppas innerligt på att det betyder positivt test Skrattande

  • Anonym (hm)

    Molvärk kan vara ett tecken på tidig graviditet, men 2-3 dagar efter ägglossning har ägget inte fäst sig ännu. Det tar cirka 6-8 dagar innan det fäster sig i livmodern och nivåerna av hcg i kroppen börjar öka. Det är i samband med den ökningen som man kan märka av tidiga graviditetssymtom.


     


    Du kan naturligtvis ha blivit gravid ändå :) men när man försöker så är det lätt att man känner efter ganska mycket och greppar efter halmstrån. Vänta några dagar. 

  • MellisWH

    åh spännande!! Brukar du känna av något efter ägglossningen? Första gången jag känner något dagarna efteråt.. Hoppas på positivt🤗


     


    Madelene1989 skrev 2023-11-24 14:16:20 följande:

    Hej! 

    Jag upplever exakt samma sak som du just nu. Jag hade ägglossning för en vecka sen och har under hela veckan haft en konstig molvärk som jag inte upplevt förut. Idag har jag även känt någon annan känsla i mina bröst, lite som stickningar. Jag hoppas innerligt på att det betyder positivt test Skrattande


  • Madelene1989

    MellisWH, har aldrig haft känningar efter ägglossning innan. Ska försöka vänta in mensen och inte ta test innan. Håller tummarna för oss båda :)

  • MellisWH
    Madelene1989 skrev 2023-11-24 14:16:20 följande:

    Hej! 

    Jag upplever exakt samma sak som du just nu. Jag hade ägglossning för en vecka sen och har under hela veckan haft en konstig molvärk som jag inte upplevt förut. Idag har jag även känt någon annan känsla i mina bröst, lite som stickningar. Jag hoppas innerligt på att det betyder positivt test Skrattande


    De var positivt för min del🙈
  • Soltjej25

    Jag hade äl antingen den 14 eller 17onde och har också känningar, som molvärk till och från. Spänner och drar speciellt på vänster sida ibland.

    Vad tror ni?

Svar på tråden Molvärk 2-3 dagar efter äl